Vyučující
|
-
Gilk Erik, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář se zaměří na vybrané fenomény české literatury devadesátých let, a to na základě analýzy a interpretace symptomatických literárních textů, zároveň ovšem ve vztahu k obecně kulturním a společenským procesům doby. Zvláštní pozornost bude věnována tzv. fantaskní linii postmoderní prózy, reprezentované zvláště Jáchymem Topolem, Danielou Hodrovou, Michalem Ajvazem a Jiřím Kratochvilem, analýze ale podrobíme také díla např. Michala Viewegha, Vladimíra Macury či Milana Kundery.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Velmi dobrá orientace v kontextu české prózy po roce 1989.
Velmi dobrá orientace v kontextu české prózy po roce 1989.
|
Předpoklady
|
Zájem o literaturu, schopnost číst, analyzovat a hodnotit literární text.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast, četba textů na semináře, zapojení do skupinové výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
FIALOVÁ, Alena ed. (2014). V souřadnicích mnohosti. Česká literatura první dekády 21. století v souvislostech.. Praha: Academia.
-
Hruška, P., Machala, L., Vodička, L., & Zizler, J. (2008). V souřadnicích volnosti: česká literatura devadesátých let dvacátého století v interpretacích. Praha: Academia.
-
JANOUŠEK, P. (2001). Time-out, aneb, Mé kritické pokusy, bláboly a omyly z let 1987-1999. Brno.
-
Machala, L. (2001). Literární bludiště. Praha.
-
Machala, Lubomír. (2015). Panorama české literatury 2. Praha.
-
Novotný vladimír. mezi moderností. .
|