Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Jaké množství aktivity od čtenáře vlastně vyžaduje čtení? Co má společného četba s hrou? A mají něco společného počítačové hry a postmoderní romány? To jsou jen některé z otázek, které si budeme v průběhu kurz klást. Cílem kurzu je blíže prozkoumat koncepty spjaté s pojmy ergodická literatura, kybertext, hypertext či interaktivita. Hlavním prostředkem k naplnění stanoveného cíle bude četba primárně beletristických textů a vzájemná interakce mezi textem a účastníky kurzu. V průběhu kurzu budou studující hodně číst, trochu psát a zkoumat sebe sama jako čtenáře.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je blíže prozkoumat koncepty spjaté s pojmy ergodická literatura, kybertext, hypertext či interaktivita.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- četba zadaných textů a průběžné plnění úkolů zadaných v návaznosti na četbu - aktivní participace na semináři - vytvoření interaktivního textu v programu Twine (přesná kritéria pro tvorbu takového textu stanovíme v průběhu semestru) - účast minimálně 60 % - způsob práce a její konkrétní rozvržení budou upřesněny na první společné hodině
|
Doporučená literatura
|
-
Aerseth, Espen J. Cybertext. Perspectives on Ergodic Literature.
-
Cortázar, J. Nebe, peklo, ráj.
-
Masters, E. L. Spoonriverská antologie.
-
Pavić, M. Chazarský slovník.
-
Ryanová, M.-K. Narativ jako virtuální realita.
|