" Úvodní rozdělení práce; seznámení se s redigovaným textem " Vyhodnocení domácí práce - redakčních připomínek k textu, zásahů do textu apod. Teorie: pokročilejší principy redakční práce Zadání domácího úkolu: gramatická korektura vybrané části textu " Společné řešení korekturních a redakčních zásahů do vybrané části textu Teorie: nejčastější typy autorských "chyb" Zadání domácího úkolu: stylistická a kompoziční úprava vybrané části textu " Společné vyhodnocování zásahů do textu Workshop: redakční úpravy textů (redigování překladu) - na autentickém vzorku " Diskuze o formální stránce připravované knihy (výběr papíru, formátu, písma, grafiky...) Opakování a rozšiřování základů polygrafie a předtiskové úpravy Teorie: specifika formální stránky knihy dle jednotlivých žánrů " Zpracování marketingového plánu; tvorba anotace aj. sekundárních knižních textů Teorie: funkce sekundárních knižních textů v knižním marketingu " Kalkulace rozpočtu vydání, ekonomické parametry, distribuce Teorie: ediční plánování, profilace nakladatelského podniku " Žádost o grantovou dotaci na vydání knihy; sestavení licenční smlouvy; lektorské posudky - workshop Teorie: vybrané problémy autorského práva v souvislosti s nakladatelskou redakcí
|
Semináře slouží k prohloubení a rozšíření vědomostí spojených s redakční prací a přípravou textu k vydání, získaných na bakalářském stupni studia. Studenti pracují s reálným materiálem - autorskými rukopisy. Zároveň jsou pomocí výkladových vsuvek seznamováni s komplikovanějšími případy a technikami redakční práce. Zprostředkována je jim současná praxe v oblastech spojených s vydáváním publikací: redakční práce; ediční profilace nakladatelského domu; marketingové strategie prodeje; distribuce; vybrané problémy autorského práva (kauzy); specifikum vydávání konkrétních žánrů (sci-fi, populárně naučné publikace, učebnice, encyklopedie, literatura pro děti a mládež aj.) Část programu je věnována analýzám a případovým studiím, zaměřeným na jednotlivé segmenty knižního trhu.
Student je schopen připravit text ke knižnímu publikování.
|
-
Halada, J. (1993). Člověk a kniha. Úvod do nakladatelské specializace. Praha.
-
Halada, J. (2007). Encyklopedie českých nakladatelství 1946?2006. Praha.
-
Zákon č. 121/2000 Sb., o právu autorském, právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon).
-
Zákon číslo č. 37/1995 Sb., o neperiodických publikacích..
-
Bann, D. (2008). Polygrafická příručka. Praha.
-
Bann, David. Polygrafická příručka. Praha 2008.
-
Beran, Vladimír. (1999). Aktualizovaný typografický manuál. Praha.
-
Beran, Vladimír. Typografický manuál. Náchod 1994, Praha 1999, 2003.
-
Blažek F. Praktická typografie .
-
Dugong, Jean-Luc - Siegwartová, Fabienne. (1997). Typografie, od olova k počítačům. Praha.
-
Eliška, Jiří. Vizuální komunikace. Písmo. Brno 2005.
-
Havel, R.?Štorek, B. (eds.). (1971). Editor a text. Úvod do praktické textologie. Praha.
-
Hlavsa, Oldřich. Typographia I, II, III. SNTL Praha 1976, 1981.
-
Horák, F. (1957). Dějiny písma, knihy a knihtisku. Praha.
-
Kočička, P., Blažek, F. (2004). Praktická typografie. Computer Press, Brno.
-
Kočička, Pavel ? Blažek, Filip. (2000). Praktická typografie. Praha.
-
Magnincová, D. (208). Příručka nakladatelského redaktora. Červený Kostelec.
-
Pistorius, Vladimír. (2003). Jak se dělá kniha. Praha - Litomyšl.
-
Polách, Vladimír. (2008). Úvod do typografie a počítačové grafiky. Olomouc.
-
Šalda, J. (1983). Od rukopisu ke knize a časopisu. Praha.
-
Štorm, František. (2008). Eseje o typografii. Praha.
-
Woll, T. Rukověť nakladatele. Praha 2002.
|