Přednášky Přednášky ke kurzu odkrývají současnou praxi v oblastech spojených se současnou knižní kulturou a s knižním trhem: moderní česká knižní kultura, redakční práce dle jednotlivých žánrů (beletrie, poezie, literatura faktu, odborná literatura, literatura pro děti a mládež, publicistika), ediční profilace, distribuce, marketing aj. Semináře Semináře slouží k prohloubení a rozšíření vědomostí spojených s redakční prací a přípravou textu k vydání, získaných na bakalářském stupni studia. Studenti pracují s reálným materiálem - autorskými rukopisy. Zároveň jsou pomocí výkladových vsuvek seznamováni s komplikovanějšími případy a technikami redakční práce. Zprostředkována je jim současná praxe v oblastech spojených s vydáváním publikací: redakční práce; ediční profilace nakladatelského domu; marketingové strategie prodeje; distribuce; vybrané problémy autorského práva (kauzy); specifikum vydávání konkrétních žánrů. Část programu je věnována analýzám a případovým studiím, zaměřeným na jednotlivé segmenty knižního trhu. Program semináře Úvodní rozdělení práce; seznámení se s redigovaným textem Vyhodnocení domácí práce - redakčních připomínek k textu, zásahů do textu apod. Teorie: pokročilejší principy redakční práce Zadání domácího úkolu: gramatická korektura vybrané části textu Společné řešení korekturních a redakčních zásahů do vybrané části textu Teorie: nejčastější typy textových změn Zadání domácího úkolu: stylistická a kompoziční úprava vybrané části textu Společné vyhodnocování zásahů do textu Workshop: redakční úpravy textů (redigování překladu) - na autentickém vzorku Diskuze o formální stránce připravované knihy (výběr papíru, formátu, písma, grafiky...) Teorie: specifika formální stránky knihy dle jednotlivých žánrů Tvorba anotace aj. sekundárních knižních textů Teorie: funkce sekundárních knižních textů v knižním marketingu Teorie: ediční plánování, profilace nakladatelského podniku Žádost o grantovou dotaci na vydání knihy; sestavení licenční smlouvy; lektorské posudky
|