Vyučující
|
-
Mostova Yuliia, Mgr.
-
Lavička David, Mgr.
-
Hradilová Darina, Mgr. Ph.D.
-
Maleňáková Zuzana, Mgr.
-
Jirsa David, Mgr. Ph.D.
-
Haiderová Karolina, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na praktické zvládnutí ortografické, ortoepické a gramatické normy současné spisovné češtiny. Velká pozornost bude věnována i stylistické diferenciaci jazykových prostředků. Součástí předmětu je i konverzace v českém jazyce. Kurz je realizován ve třech pokročilostních úrovních, s postupující úrovní stoupají nároky na kvantitu i kvalitu požadovaných jazykových prostředků; na nejvyšším stupni je důraz kladen na práci s odbornými českými texty a na schopnost vlastní produkce odborného textu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na praktické zvládnutí gramatické, ale ortografické a ortoepické normy současné spisovné češtiny. Velká pozornost bude věnována i stylistické diferenciaci jazykových prostředků. Součástí předmětu je i konverzace v českém jazyce, především na odborná témata (dle zaměření posluchače), a četba českých odborných textů.
Komplexní jazyková kompetence na úrovni odpovídající A1 ? C1 dle SERR (podle úrovně kurzu)
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
viz http://www.kb.upol.cz/
|
Doporučená literatura
|
-
viz http://www.kb.upol.cz/.
-
Adamovićová, A. (2005). Nebojte se češtiny. Praha.
-
Holá, L. (2004). Czech Step by Step. Praha.
-
Kolektiv autorů. (1998). Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. S Dodatkem MŠMT ČR. Praha.
-
Rešková, I.; Pintarová, M. (1995). Communicative Czech. Elementary Czech.. Praha.
-
Rešková, I.; Pintarová, M. (1996). Communicative Czech. Intermediate Czech. Praha.
|