Vyučující
|
-
Línek Josef, Mgr. Ph.D.
-
Kopečková Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Hradilová Darina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Boccou Kestřánková, M. et al. 2013. Čeština pro cizince: úroveň B2: [vhodná pro všechny národnosti]. Brno: Edika. Bischofová, J. et al. 2011. Čeština pro středně a více pokročilé. 3. vyd. Praha: Karolinum. Bischofová, J. et al. 2016. Pracovní sešit k učebnici Čeština pro středně a více pokročilé. 2. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. Adamović, A. 2013. Nebojte se češtiny: konverzace pro středně pokročilé. 3. vyd. Praha: Karolinum. Čadská, M. a Vodičková, K. 2009. Certifikovaná zkouška z češtiny pro cizince - úroveň B2: (cvičná sada). Praha: Karolinum, Holá, L. 2013. Pohádky. Praha: Akropolis. Holá, L. 2012. Staré pověsti české a moravské. Praha: Akropolis. Starý Kořánová, I. 2012. Česká čítanka: adaptované texty a cvičení ke studiu češtiny jako cizího jazyka. Praha: Akropolis.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Aims of the subject: to build communicative competence in Czech, to bring all communicative skills to B2 level. Topics, vocabulary and grammar follow the description of B1 and B2 levels according to the CEFR. The teaching is also focused on correct pronunciation and orthography. Language means: atypical declension types (borrowed words: muzeum, album, génius, drama), collocations of preposition + verb or adjective, short form of adjectives, some types of quantification, Czech phraseology, stylistic value of lexical and grammar means, standard Czech vs. spoken Czech. Topics: environment, police and justice, public life, religion, art and culture.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KBH/CFLA3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
|
Doporučená literatura
|
-
Boccou Kestřánková M. Čeština pro cizince: úroveň B2: [vhodná pro všechny národnosti]..
|