Vyučující
|
-
Hradilová Darina, Mgr. Ph.D.
-
Kopečková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář se zabývá následujícími tématy: didaktika češtiny jako cizího jazyka; typy výuky; učebnice a jiné materiály pro výuku; zprostředkující jazyk (ano nebo ne); sociokulturní kompetence; přesnost v řeči; plynulost řeči; vybrané jazykové prostředky; testování ve výuce jazyků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je studentům prezentovat rozdíly mezi češtinou, češtinou pro cizince a češtinou jako cizím jazykem. Dále budou charakterizovány jazykové úrovně dle Společného referenčního rámce (SERRJ). Předmět je zaměřen na osvojení si češtiny jako cizího jazyka a jazykové prostředky češtiny.
Studenti by měli být schopni prezentovat systém českého jazyka, zejména výslovnost, skloňování jmen a časování sloves ostatním zahraničním studentům.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
- aktivita v semináři - pravidelná docházka (max. 2 absence) - pravidelná spolupráce při úkolech na semináři a domácí příprava
|
Doporučená literatura
|
-
Common European Framework of Reference for Languages: https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/level-descriptions.
-
HENDRICH, J. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Hrdlička, M. Cizí jazyk ČEŠTINA..
-
CHODĚRA, Radomír. (2001). Didaktika cizích jazyků na přelomu století. Rudná u Prahy: Editpress.
-
Thornbury, S. (2009). How to Teach Speaking. Harlow: Longman.
-
Thorner, N. (2017). Motivational Teaching.
|