Název předmětu | Metody analýzy literárního textu 1 |
---|---|
Kód předmětu | KBH/91AA1 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Kurz seznamuje studenty s aktuálními metodologickými a teoretickými diskusemi v literární vědě. Student na základě jeho absolvování získá všestranný přehled v rámci oboru i v souvislosti s mezioborovými přesahy. Jednotlivé přednášky vedou renomovaní badatelé, kteří prostřednictvím svých publikací, své vědecké a pedagogické práce profilují obor na půdě předních akademických institucí. Sylaby jednotlivých přednášek jsou průběžně zveřejňovány podle dispozic přednášejících. Modelová témata kurzu: 1) Estetické spory jako axiologický problém 2) Fikce a předstírání v literatuře 3) Originalita jako estetická kategorie 4) Kvantitativně korpusová analýza literárního textu 5) Teorie detektivky 6) Nespolehlivé vyprávění 7) Teorie literárního toposu 8) Literárněvědné spory o otázku autorského záměru 9) Kognitivní naratologie 10) Současná teoretická pojetí dějin literatury Studijní literatura a studijní pomůcky
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Teorie literatury (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Teorie literatury (2019) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |