Název předmětu | Němčina-středně pokročilí (různé obory) 2 |
---|---|
Kód předmětu | KAL/NSP2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Němčina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
28. - 30. lekce učebnice. Práce s doplňkovými autentickými texty ke čtení a poslechu s porozuměním. Témata a gramatika dle učebnice: Lekce 28: GESCHICHTE: Texte zur Geschichte verstehen, über Ereignisse in der Vergangenheit sprechen, über Migration sprechen, Meinungen zu Europa äußern (Grammatik: Über die Vergangenheit sprechen: Präteritum und Perfekt, Plusquamperfekt, Temporale Nebensätze mit "als" und "nachdem".) Lekce 29: MÄNNER UND FRAUEN: über Beziehungen sprechen, Gefühle äußern, Gegensätze ausdrücken, ein Konfliktgespräch führen, Probleme benennen und Wünsche äußern (Grammatik: Zweigliedrige Konjunktionen, Nebensätze mit "während" als Nebensatz, Temporale Nebensätze mit "bis" und "bevor", Wortbildung: Personenbezeichnungen aus Verben/Verkleinerungsformen Lekce 30: KRANKENHAUS: einen Notfall melden, ein Gespräch mit dem Arzt/der Ärztin führen, ein Konfliktgespräch führen, über Pflegeberufe sprechen (Grammatik: Nebensätze: Relativsätze im Nominativ, Akusativ und Dativ, Relativpronomen: Deklination, Wortbildung: Substantivierung) Aktuální krátká videa a texty z internetu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Druhý semestr čtyřsemestrálního kurzu němčiny určený pro středně pokročilé bez zaměření na studovaný obor, jehož cílem je rozvinout znalost němčiny na předpokládanou úroveň B1/B2 Evropského referenčního rámce. Výuka je zaměřena na rozvoj následujících jazykových dovedností: - receptivních (porozumění psanému a mluvenému textu) - produktivních (performance, interakce).
Komplexní rozvoj všech jazykových dovedností: - mluvení - poslech s porozuměním - čtení - psaní Po úspěšném absolvování kurzu v plném rozsahu dosáhnou studující výstupní úrovně B1/B2 Evropského referenčního rámce pro jazyky. |
Předpoklady |
Vstupní jazyková úroveň mírně až středně pokročilý: A2/B1. Kurz není určen pro začátečníky! Při velkém počtu zájemců o kurz mají přednost studenti s povinnou výukou cizího jazyka.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Požadavky pro udělení zápočtu: - aktivní práce v kurzu - docházka do výuky (max. 2 absence; nutno doplnit látku a úkoly) - napsat všechny průběžné testy k jednotlivým lekcím (studenti, kteří testy nenapíší, budou psát souhrnný zápočtový test vždy v navazujícím zkouškovém období) - plnění domácích úkolů a připravenost na každé cvičení - kooperace s ostatními frekventanty cvičení Upozornění: Zápočet je možné získat pouze do konce zkouškového období semestru, v němž kurz probíhal. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Praktická nizozemská filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2016) | Kategorie: Filozofie, teologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Dějiny výtvarných umění (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archeologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Česká filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociologie (2016) | Kategorie: Sociální vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie a evropská studia (2015) | Kategorie: Sociální vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |