Název předmětu | Italština pro akademické účely 2 |
---|---|
Kód předmětu | KAL/IA2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Italština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Alcuni usi delle preposizioni gli avverbi Lettura 1 Il Galateo verbi in -arre, -orre, -urre Aggettivi e articoli irregolari Verbi pronominali e altri pronomi Lettura 2 Ore pasti la forma passiva le forme spersonalizzate far fare Lettura 3 Cose di Cosa Nostra
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Druhý semestr dvousemestrálního kurzu italštiny. Výuka se zaměří na rozvíjení forem cizojazyčných kompetencí, které studenti využijí při svých studiích na vysoké škole v zahraničí nebo na zahraničních stážích: mluvení, poslech, práce s textem, psaní. Rozvíjení schopnosti vyjadřovat se spontánně a plynule k bohaté škále témat; flexibilní a aktivní užití jazyka pro akademické účely.Systematické zdokonalování jazykových a komunikačních schopností, procvičování gramatických jevů a slovní zásoby současné italštiny.
Uživatel jazyka mající úroveň B2 dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru. Dokáže se účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce. Uživatel jazyka na této úrovni B2 umí napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností. |
Předpoklady |
Jazyková úroveň B1. Uživatel jazyka rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Umí napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají. Uživatel jazyka dokáže popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška
Zájem o rozvíjení schopnosti vyjadřovat se v italském jazyce, jak písemnou, tak ústní formou a její uplatnění v praxi. Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie a evropská studia (2015) | Kategorie: Sociální vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociologie (2016) | Kategorie: Sociální vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Česká filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archeologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti historie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Praktická nizozemská filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Dějiny výtvarných umění (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) | Kategorie: Filologické vědy | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2016) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |