Předmět: Academic English Presentations for Students of Film and Theatre Studies

» Seznam fakult » FIF » KAL
Název předmětu Academic English Presentations for Students of Film and Theatre Studies
Kód předmětu KAL/AEPFT
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Během kurzu se zaměříme na: - plánování prezentací - slovní zásobu - neverbální komunikaci - jak správně reagovat na otázky - nutnou gramatiku a mnohem víc. Nejdůležitější knihy pro samostatné studium jsou: - Slovní zásoba: McCarthy, O'Dell. Akademic Vocabulary in Use - Gramatika: Murphy, English Grammar in Use. A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Students

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 90 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Výstupy z učení
Pro akademické pracovníky patří prezentační dovednosti mezi nepodstatnější součásti jejich oboru. Přesto stále velmi málo lidí absolvuje kurzy, ve kterých by si tyto dovednosti mohli zdokonalit. Bez praxe se ale nelze zlepšit.  Tento kurz je určen pro studenty, kteří potřebují rozvíjet své anglické prezentační dovednosti. Budeme pracovat na zlepšování technik řeči, plánování a organizování prezentací, neverbální komunikaci atd. Součástí kurzu je také gramatika potřebná pro rozvoj prezentačních dovedností. Během kurzu se naučíte, jak prezentovat vaše práce atraktivně i jak lépe pochopit texty z oboru studia. 
V tomto kurzu se naučíte, jak správně prezentovat v angličtině na akademická témata. Součástí bude i zlepšování vaší úrovně anglického jazyka. Studenti se posunou z úrovně B1 na úroveň B2.  Minimální vstupní úroveň účastníků kurzu je B1.  Cíle kurzu:  - dokázat se zapojit do rozhovoru natolik plynule a spontánně, že studenti mohou vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími na dané, předem připravené odborné téma  - umět vysvětlit své kritické názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností  - umět se srozumitelně, plynule a pohotově vyjadřovat na dané odborné téma  - umět jazyk užívat pružně a efektivně pro společenské, akademické a profesní účely  - umět vytvořit srozumitelné, dobře uspořádané ústní prezentace na složitá témata. 
Předpoklady
AJ minimálně na úrovni B1. Před zápisem do kurzu si můžete udělat rozřazovací test (přihlašovací údaje stejné jako na Portál UP): https://moodle.ff.upol.cz/course/view.php?id=287

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Systematické pozorování studenta

Požadavky k obdržení kreditů:  1. zápis do STAGu na začátku semestru;  2. docházka do výuky (v případě absence se musí doložit potvrzení od lékaře nebo oborové katedry); nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině;  3. disciplína, soustředěnost a aktivní přístup během výuky;  4. pravidelné plnění úkolů;  5. dobré výsledky u kolokvia;  6. všechny náležitosti ke kolokviu student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru. 
Doporučená literatura
  • Markus Öbrink. (2018). Speak Up! A short manual for students (and everyone else) in how to present stuff in front of an audience.. Olomouc.
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2008). Academic vocabulary in use: 50 units of academic vocabulary reference and practice : self-study and classroom use. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Murphy, R. (2012). English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Cambridge: Cambridge University Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Politologie a evropská studia (2015) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Sociologie (2016) Kategorie: Sociální vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Česká filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti psychologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Archeologie (2015) Kategorie: Obory z oblasti historie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Praktická nizozemská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Dějiny výtvarných umění (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Filozofie (2016) Kategorie: Filozofie, teologie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní