Název předmětu | Akademická angličtina středně pokročilí 2 |
---|---|
Kód předmětu | KAL/AAS2 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
V kurzu budeme pracovat s těmito učebnicemi: základní literatura: Oxford English for Academic Purposes, Intermediate level oborové texty a odborná slovní zásoba; gramatická a lexikální cvičeni na základě probraných odborných textů, včetně překladů, prezentací a diskuzí.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení |
Kurz Akademická angličtina pro humanitní obory, středně pokročilí, má za úkol vést studenty oborů: jazykověda a literární teorie a kritika, klasická filologie, historie, filozofie, filmová a divadelní věda, dějiny umění, muzikologie atd.., k tomu, aby: lépe porozuměli odborné literatuře v angličtině; srozumitelně anglicky přednesli výsledky svého bádání slovně a písemně; osvojili si zásadní přístupy k anglickému odbornému textu tak, aby byli schopni věrně text překládat.
V kurzu AAS by měli studenti dle Společného evropského referenčního rámce začít na úrovni B1 a mají dosáhnout úrovně B2, tj.: dokázat porozumět hlavním myšlenkám složitějších textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru; dokázat se účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že mohou vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími na dané, předem připravené odborné téma; umět vysvětlit své kritické názorové stanovisko, týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností; umět v souvislých větách psát poznámky ze čteného nebo ústně prezentovaného anglického odborného textu nebo přednášky; umět také písemně vyjádřit své kritické myšlenky na dané odborné téma; být schopni pomocí slovníků věrně přeložit středně náročný anglický odborný text do svého rodného jazyka. |
Předpoklady |
Kurz také umožňuje studentům rozvinout dovednosti nejvíce potřebné během jejich akademického studia a v jejich budoucích profesích: čtení a správné pochopení anglických odborných textů; správné, jasné a systematické slovní a písemné vyjadřování při přípravě seminárních referátů, konferenčních příspěvků, disertací atd.; praktické překladatelské postupy a techniky;
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Anamnestická metoda
Požadavky k zápočtu: 1. zápis do STAGu na začátku každého semestru; 2. docházka do výuky (v případě absence se musí doložit potvrzení od lékaře nebo oborové katedry); nepřítomnost studenta není v žádném případě důvodem pro jeho nepřipravenost v následující hodině; 3. disciplína, soustředěnost a aktivní přístup během výuky; 4. pravidelné plnění úkolů; 5. dobré výsledky u zápočtového testu; 6. všechny náležitosti k zápočtu student splní nejpozději do konce zkouškového období daného semestru. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Praktická nizozemská filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Filozofie (2016) | Kategorie: Filozofie, teologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Dějiny výtvarných umění (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Archeologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti historie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Česká filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Psychologie (2015) | Kategorie: Obory z oblasti psychologie | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociologie (2016) | Kategorie: Sociální vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikologie (2017) | Kategorie: Teorie a dějiny umění | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Politologie a evropská studia (2015) | Kategorie: Sociální vědy | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |