Vyučující
|
-
Kročil Ondřej, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia předmětu - vymezení základních pojmů, důvody zahájení podnikání, rizika podnikání 2. Právní aspekty podnikání a volba právní formy podnikání s důrazem na právní formy vhodné pro kreativní odvětví 3. Vnitřní a vnější podnikatelské prostředí a metody hodnocení jeho vlivů na podnikatele 4. Podnikatelský plán - druhy podnikatelských plánů a jejich úloha, struktura podnikatelského plánu, Lean Canvas 5. Ekonomické aspekty podnikání 6. Daňové aspekty podnikání 7. Zahájení podnikatelské činnosti a vybrané základní povinnosti podnikatele 8. Malé a střední podnikání, rodinné podnikání - vymezení a specifika 9. Malé a střední podnikání, rodinné podnikání - podpora v ČR a EU 10. Udržitelnost v podnikání (CSR, sociální podnikání, sdílená ekonomika, cirkulární ekonomika) 11. Neziskové organizace v ČR, jejich vztah k výdělečné činnosti a postavení v kreativních odvětvích 12. Obhajoby podnikatelských plánů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky disciplíny je seznámit posluchače se základními podmínkami, vztahy a principy podnikání. V rámci vybraných témat je zdůrazněna praktická část výuky orientovaná na tvorbu podnikatelského plánu a jeho významu jak pro firmu, tak pro okolní prostředí. Výstupem kurzu je zpracování podnikatelského plánu ve zvolené oblasti kreativních odvětví a jeho prezentace a obhájení před komisí odborníků. Kurz vybaví studenty základními teoretickými a praktickými informacemi k zahájení vlastního podnikání. Zvláštní důraz je kladen na principy udržitelnosti v podnikání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zpracování podnikatelského plánu a jeho obhajoba.
|
Doporučená literatura
|
-
Koudelková, P. et al. (2022). Společenská odpovědnost firem a organizací. Ekopress..
-
Martin, R. L., & Osberg, S. R. (2015). Getting Beyond Better : How Social Entrepreneurship Works. Harvard Business Review Press..
-
Ondřej, J. et al. (2022). Zahájení podnikání: právní, ekonomické, daňové, účetní aspekty. Wolters Kluwer.
-
Srpová, J. et al. (2020). Začínáme podnikat: s případovými studiemi začínajících podnikatelů. Grada..
-
Veber, J. Srpová, J. et al. (2012). Podnikání malé a střední firmy. Grada..
|