Předmět: Marketing 1

» Seznam fakult » FIF » KAE
Název předmětu Marketing 1
Kód předmětu KAE/MKK1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
  • Kosina David, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu. Role marketingu v ekonomice Vývojové fáze marketingu Strategické plánování a marketingový proces Marketingové prostředí, etika a sociální odpovědnost Chování zákazníka Segmentace a segmentační přístupy Produkt a produktové strategie Cena a cenové strategie. Distribuce a distribuční proces Integrovaná marketingové komunikace CRM - řízení vztahu se zákazníky Nové trendy v marketingu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
První přednáška/cvičení kurzu se uskuteční v pátek 27.9.2024 Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Orientace v definicích a v obsahu základních pojmů, podmínek a cílů marketingu, včetně jeho vývoj
Předpoklady
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce, Písemný test

Semestrální projekt Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu.
Doporučená literatura
  • KARLÍČEK, M. (2013). Základy marketingu. Praha: Grada.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. (2013). Marketing management.. Praha: Grada.
  • KOUDELKA, J. (2018). Spotřebitelé a marketing.. C. H. Beck.
  • PERREAULT, W. D. , McCARTHY, E.J. (2002). Basic Marketing. McGraw-Hill.
  • SOLOMON, M. R. , MARSHALL, G. W., STUART, E.W. (2006). Marketing očima světových manažerů. Brno: Computer Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2019) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejská studia (2023) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Indonéská studia (2022) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejská studia (2022) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Korejština pro hospodářskou praxi (2023) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní