Předmět: Manažerské komunikační a prezentační dovednosti

» Seznam fakult » FIF » KAE
Název předmětu Manažerské komunikační a prezentační dovednosti
Kód předmětu KAE/MKD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
20.9. ÚVOD DO STUDIA PŘEDMĚTU MANAŽERSKÉ KOMUNIKAČNÍ A PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI, MANAŽERSKÁ KOMUNIKACE, KOMUNIKAČNÍ PROCES, ZÁKLADNÍ KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI 27.9. ZÁKLADNÍ ŘEČNICKÉ DOVEDNOSTI, UMĚNÍ MLUVENÉHO PROJEVU, JAZYK JAKO NÁSTROJ KOMUNIKACE Práce s hlasem, techniky tvoření hlasu a artikulované řeči 4.10. NONVERBÁLNÍ KOMUNIKACE, VÝZNAM ŘEČI TĚLA PŘI PREZENTOVÁNÍ 11.10. PŘEDPOKLADY ÚSPĚŠNÉ PREZENTACE, PREZENTAČNÍ TECHNIKY A DOVEDNOSTI, METODA AIDA 18.10. PŘÍPRAVA PREZENTACE, SBÍRÁNÍ PODKLADŮ, STRUKTURA PREZENTACE 25.10. TVORBA PREZENTACE S VYUŽITÍM MODERNÍCH PROGRAMŮ 1.11. TECHNIKY PRÁCE S PUBLIKEM, UMĚNÍ ARGUMENTACE A TYPY ARGUMENTŮ 8.11. DISKUZE V RÁMCI PREZENTACE 15.11. TRÉMA A JEJÍ ZVLÁDNUTÍ 22.11. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ) 29.11. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ) 6.12. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ) 13.12. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výstupy z učení
Efektivní komunikace má v manažerské praxi mimořádný význam. Zdokonalení a rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností je proto důležitou součástí přípravy studentů na jejich manažerskou praxi. Předmět je zaměřen na problematiku komunikace se zaměřením na prezentování a prezentační dovednosti, přičemž získané poznatky jsou aplikovatelné v oblasti prezentování jak v rámci studia, tak ve firemním prostředí. Cílem předmětu je osvojení základů komunikačních a prezentačních dovedností včetně praktické přípravy studentů na různé typy prezentací, se kterými se budou setkávat nejen v rámci manažerské praxe. Studenti se seznámí s celým procesem prezentování od přípravy až pro provedení a vyhodnocení prezentace. Studenti pochopí zákonitosti efektivní verbální a nonverbální komunikace, osvojí si techniky pro zvládnutí trémy, seznámí se se způsoby, jak zaujmout publikum a přimět jej k aktivní účasti na prezentaci a s novými postupy vytváření prezentací s využitím moderních nástrojů; a naučí se, jak působivě a srozumitelně prezentovat svoji osobu, firmu, produkty či projekty.
Studenti prokáží orientaci v problematice prezentování, naučí se zásady tvorby efektivních prezentací s využitím moderních nástrojů, natrénují si přípravu prezentace pro různé příležitosti (sebeprezentace, prezentace na obchodním jednání, pracovní poradě či konferenci), naučí se, jak pracovat s publikem, jak zvládnout případnou trému a jak si poradit s komplikacemi, které mohou během prezentování nastat.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta

Doporučená literatura
  • Akash Karia. (2015). TED Talks Storytelling: 23 Storytelling Techniques from the Best TED Talks.
  • Allan Pease. (2001). Řeč těla: jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. Praha.
  • BUCHTOVÁ, Božena. (2010). Rétorika: vážnost mluveného slova. 2., aktualiz. vyd.. Praha.
  • Carmine Gallo. (2016). Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. Brno.
  • Garr Reynolds. (2009). Prezentace a zen: jednoduše a srozumitelně o designu prezentací a jejich předvádění. Brno.
  • Harvey, Ch. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů..
  • Hierhold, E. Rétorika a prezentace, Jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet. Praha, Grada, 2005..
  • Hindle, T. (2001). Jak připravit dobrou prezentaci. Slovart.
  • Chris Anderson. (2017). TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking. Boston.
  • Jay Heinrichs. (2009). Rétorika pro každého: co nás mohou Aristoteles, Lincoln a Homer Simpson naučit o přesvědčování. Brno.
  • Jeremey Donovan. (2014). How to Deliver a TED Talk: Secrets of hte World´s Most Inspiring Presentations. New York.
  • Kory Kogon. (2015). Presentation Advantage: How to Inform and Persuade any Audience. Dallas.
  • Michael Parker. (2014). It´s Not What You Say, It´s teh Way You Say It!. London.
  • Mikuláštík, M. (2010). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada.
  • Nancy Duarte. (2012). Slajdologie: tajemství tvorby skvělých prezentací. Brno.
  • Peter Flume. (2008). Rétorika v praxi: Staňte se přesvědčivým řečníkem. Praha.
  • Tomáš Kotrba. (2009). Učebnice manažerské komunikace a dovedností: distanční studijní opora. Znojmo.
  • Vladimíra Khelerová. (2010). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Aplikovaná ekonomická studia (2015) Kategorie: Ekonomie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -