Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
20.9. ÚVOD DO STUDIA PŘEDMĚTU MANAŽERSKÉ KOMUNIKAČNÍ A PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI, MANAŽERSKÁ KOMUNIKACE, KOMUNIKAČNÍ PROCES, ZÁKLADNÍ KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI 27.9. ZÁKLADNÍ ŘEČNICKÉ DOVEDNOSTI, UMĚNÍ MLUVENÉHO PROJEVU, JAZYK JAKO NÁSTROJ KOMUNIKACE Práce s hlasem, techniky tvoření hlasu a artikulované řeči 4.10. NONVERBÁLNÍ KOMUNIKACE, VÝZNAM ŘEČI TĚLA PŘI PREZENTOVÁNÍ 11.10. PŘEDPOKLADY ÚSPĚŠNÉ PREZENTACE, PREZENTAČNÍ TECHNIKY A DOVEDNOSTI, METODA AIDA 18.10. PŘÍPRAVA PREZENTACE, SBÍRÁNÍ PODKLADŮ, STRUKTURA PREZENTACE 25.10. TVORBA PREZENTACE S VYUŽITÍM MODERNÍCH PROGRAMŮ 1.11. TECHNIKY PRÁCE S PUBLIKEM, UMĚNÍ ARGUMENTACE A TYPY ARGUMENTŮ 8.11. DISKUZE V RÁMCI PREZENTACE 15.11. TRÉMA A JEJÍ ZVLÁDNUTÍ 22.11. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ) 29.11. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ) 6.12. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ) 13.12. PRAKTICKÝ NÁCVIK PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ (VIDEOTRÉNINK A NÁSLEDNÉ VYHODNOCENÍ)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Efektivní komunikace má v manažerské praxi mimořádný význam. Zdokonalení a rozvoj komunikačních a prezentačních dovedností je proto důležitou součástí přípravy studentů na jejich manažerskou praxi. Předmět je zaměřen na problematiku komunikace se zaměřením na prezentování a prezentační dovednosti, přičemž získané poznatky jsou aplikovatelné v oblasti prezentování jak v rámci studia, tak ve firemním prostředí. Cílem předmětu je osvojení základů komunikačních a prezentačních dovedností včetně praktické přípravy studentů na různé typy prezentací, se kterými se budou setkávat nejen v rámci manažerské praxe. Studenti se seznámí s celým procesem prezentování od přípravy až pro provedení a vyhodnocení prezentace. Studenti pochopí zákonitosti efektivní verbální a nonverbální komunikace, osvojí si techniky pro zvládnutí trémy, seznámí se se způsoby, jak zaujmout publikum a přimět jej k aktivní účasti na prezentaci a s novými postupy vytváření prezentací s využitím moderních nástrojů; a naučí se, jak působivě a srozumitelně prezentovat svoji osobu, firmu, produkty či projekty.
Studenti prokáží orientaci v problematice prezentování, naučí se zásady tvorby efektivních prezentací s využitím moderních nástrojů, natrénují si přípravu prezentace pro různé příležitosti (sebeprezentace, prezentace na obchodním jednání, pracovní poradě či konferenci), naučí se, jak pracovat s publikem, jak zvládnout případnou trému a jak si poradit s komplikacemi, které mohou během prezentování nastat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Akash Karia. (2015). TED Talks Storytelling: 23 Storytelling Techniques from the Best TED Talks.
-
Allan Pease. (2001). Řeč těla: jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. Praha.
-
BUCHTOVÁ, Božena. (2010). Rétorika: vážnost mluveného slova. 2., aktualiz. vyd.. Praha.
-
Carmine Gallo. (2016). Mluv jako TED: 9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí. Brno.
-
Garr Reynolds. (2009). Prezentace a zen: jednoduše a srozumitelně o designu prezentací a jejich předvádění. Brno.
-
Harvey, Ch. Jak vystupovat na veřejnosti a získávat důvěru posluchačů..
-
Hierhold, E. Rétorika a prezentace, Jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet. Praha, Grada, 2005..
-
Hindle, T. (2001). Jak připravit dobrou prezentaci. Slovart.
-
Chris Anderson. (2017). TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking. Boston.
-
Jay Heinrichs. (2009). Rétorika pro každého: co nás mohou Aristoteles, Lincoln a Homer Simpson naučit o přesvědčování. Brno.
-
Jeremey Donovan. (2014). How to Deliver a TED Talk: Secrets of hte World´s Most Inspiring Presentations. New York.
-
Kory Kogon. (2015). Presentation Advantage: How to Inform and Persuade any Audience. Dallas.
-
Michael Parker. (2014). It´s Not What You Say, It´s teh Way You Say It!. London.
-
Mikuláštík, M. (2010). Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada.
-
Nancy Duarte. (2012). Slajdologie: tajemství tvorby skvělých prezentací. Brno.
-
Peter Flume. (2008). Rétorika v praxi: Staňte se přesvědčivým řečníkem. Praha.
-
Tomáš Kotrba. (2009). Učebnice manažerské komunikace a dovedností: distanční studijní opora. Znojmo.
-
Vladimíra Khelerová. (2010). Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha.
|