Předmět: Live in Second Life

» Seznam fakult » FIF » KAE
Název předmětu Live in Second Life
Kód předmětu KAE/LSL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Koníčková Šárka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do virtuální reality (VR) a rozšířené reality (AR). Role sociálních sítí. 2. Vytvoření avatara, vstup do Second Life, představení základních pohybových a komunikačních dovedností. Práce s e-portfoliem. 3. Využití VR a AR v turismu: Virtuální cestování vs. cestování s virtuálním asistentem. 4. Využití VR a AR v zábavním průmyslu. Klasifikace virtuálních světů. 5. Využití VR a AR ve vzdělání. 6. Využití VR a AR v průmyslu a dalších odvětvích ekonomiky. 7. Boti a využití umělé inteligence ve VR a AR. 8. Přístroje umožňující VR a AR a tzv. wearables. 9. Využití digitální měny. 10. Využití VR a AR v řízení lidských zdrojů. Simulace pracovního pohovoru. 11. Využití VR a AR v prodeji a v marketingu. 12. VR a AR její role ve sdílené ekonomice. Prezentace seminárních prací probíhá kontinuálně od 6. hodiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s virtuální a také s rozšířenou realitou a jejich využitím ve vybraných odvětvích ekonomiky a ve firemním prostředí. Velký důraz je kladen na virtuální svět Second Life, který slouží ke zkoumání virtuální reality. Studenti rozvíjejí schopnosti nutné pro efektivní práci ve virtuálním světě a zároveň se seznamují s novými poznatky týkající se informačních a komunikačních technologií. Studenti si vytvářejí avatary své digitální reprezentanty v 3D prostředí Second Life. Aktivity jsou často založené na týmové spolupráci, jako např. porady, vývoj a design produktů, vzdělávání zaměstnanců, simulace, distanční učení. V rámci kurzu jsou zkoumána další 3D prostředí a nabyté poznatky srovnávány se současnými trendy v oblasti virtuální a rozšířené reality. Během kurzu studenti využijí znalost cizího jazyka na komunikativní úrovni.
Odborné znalosti: Absolvent dokáže popsat aktuální trendy ve využití virtuální a rozšířené reality. Odborné dovednosti: Student umí vytvořit a řídit avatary digitální reprezentanty. Absolvent se dokáže prezentovat ve virtuálním prostředí a umí pracovat s e-portfoliem. Obecné způsobilosti: Absolvent je schopen týmové spolupráce a vedení jednání ve virtuálním prostředí.
Předpoklady
Doporučuje se schopnost komunikace v anglickém popř. jiném světovém jazyce. Otevřenost ve vztahu k novým technologiím.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Kurz je zakončen obhájením zápočtové práce prokazujícím nabyté znalosti a dovednosti a krátkým rozhovorem. Nezbytnou podmínkou pro ukončení předmětu je průběžné plnění všech zadaných úkolů v kontaktu s pedagogem, vytvořené e-portfolio a obhájení zápočtové práce v online prostředí. Dále je vyžadována 80% účast na výuce. Studenti musí mít zajištěn přístup na internet ze svého vlastního počítače (např. doma) a mít nainstalovanou aplikaci Skype, případně Skype for Business. Výuka probíhá v online prostředí. V prvních dvou hodinách je nezbytná prezenční účast.
Doporučená literatura
  • http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ELI7038.pdf.
  • http://www.slbrief.com/.
  • International Journal of Virtual and Augmented Reality.
  • www.secondlife.cz.
  • Deutchmann M. and Molka-Danielsen, J. (ed.) . (2009). Learning and Teaching in the Virtual World of Second Life. Trondheim.
  • Duarte, D.,L., Snyder N.T. (2011). Mastering Virtual Teams: Strategies, Tools, and Techniques That Succeed. New York.
  • Jung, T., Dieck, M. (Eds.). (2018). Augmented and Virtual reality: Empowering Human, Place and Busines.
  • JVWR Editorial Team. Journal of Virtual Worlds Research.
  • O'Connell, J. , Groom, D. (2010). Virtual Worlds. Melbourne.
  • Peachey, A.; Gillen, J.; Livingstone, D.; Smith-Robbins, S. (2010). Researching Learning in Virtual Worlds Researching Learning in Virtual Worlds. Berlin.
  • Senges, M., Praus, T. (2007). A Second Life beginner?s guide. Cambridge University Press.
  • www.secondlife.com. www.secondlife.com.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Aplikovaná ekonomická studia (2015) Kategorie: Ekonomie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -