| Název předmětu | Informatika |
|---|---|
| Kód předmětu | KAE/IF |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah 1. Prostředí MS Windows - práce se soubory, souborové manažery, konverze souborů - bezpečné zálohování, automatické ukládání, datové nosiče 2. MS Word 2010 a 2013 - popis pracovního prostředí a jeho konfigurace - úpravy nastavení panelu nástrojů, psaní a úpravy textu, pohyb v dokumentu - zobrazení, vyznačení oblasti, přesuny v textu - formát písma, instalace a použití fontů - formát odstavce, zarovnání, zarážky a tabulátory, novinové sloupce - definice oddílů, šablony a styly předdefinované a vytvořené uživatelem, motivy - odrážky, seznamy číslované i víceúrovňové - záhlaví a zápatí, pole, číslování stránek, poznámky pod čarou - rejstříky a seznamy, generování obsahu, křížové odkazy, hypertextové odkazy - objekty v dokumentu a jejich editace, stavební bloky - symboly, obrázky, WordArt, SmartArt, textová pole, titulky - tabulky ve Wordu - tvorba a využití, použití vzorců a funkcí, záložky, propojení. - korektury dokumentu, shrnutí typografických zásad při tvorbě dokumentu - pravopis, automatické opravy textu, automatický formát - spolupráce na dokumentu, komentáře, revize - režim náhledu, tisk dokumentu - hromadná korespondence 3. MS EXCEL 2010 a 2013 - popis pracovního prostředí a jeho konfigurace - koncepce sešitu, šablony, zobrazení, zamčení proti změnám - vkládání a úprava dat, formát dat v buňkách - formát buněk a oblastí, motivy a styly, podmíněné formátování - adresace buněk, použití názvů a popisků - vzorce, funkce, poznámky, komentáře. - práce se seznamy, funkce automatického dokončování, - třídění dat, automatický a rozšířený filtr, souhrny, skupina a přehled - práce s grafy, typy grafů, vymezení zdrojových dat, úprava grafů, objekty v grafu, trendy, tisk grafu - import dat do Excelu, spolupráce Word-Excel - aktivní náhled před tiskem, úprava vzhledu stránky, tisk buněk.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je zdokonalení studentů v běžné uživatelské práci s počítačem, rozvinutí praktických dovedností při používání textového editoru a tabulkového procesoru na uživatelské úrovni. Studenti se naučí používat moderní postupy při úpravách dokumentů, tabulek a grafů, naučí se využívat efektivně nástroje aplikací k dosažení kvalitních výstupů. Ve výuce jsou používány programy MS Word a MS Excel verze 2010, případně vyšší.
Studenti získají praktické dovednosti při úpravách dokumentů, tabulek a grafů. Budou schopni ze zadaných zdrojových dat pořizovat v krátkém čase kvalitní výstupy profesionálního vzhledu. Získají přehled o možnostech využití získaných znalostí např. při tvorbě seminárních a kvalifikačních prací, ale i při moderní kancelářské práci. |
| Předpoklady |
|
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Předmět je ukončen kolokviem. Podmínky splnění: 1. minimálně 75% účast na výuce 2. aktivní přístup v seminářích 3. prezentace získaných vědomostí formou zpracování závěrečných úkolů (Word a Excel) doplněné ústním vysvětlením použitých postupů. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Aplikovaná ekonomická studia (2015) | Kategorie: Ekonomie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |