Vyučující
|
-
Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
-
Kosina David, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu. Role marketingu v ekonomice Vývojové fáze marketingu Strategické plánování a marketingový proces Marketingové prostředí, etika a sociální odpovědnost Chování zákazníka Segmentace a segmentační přístupy Produkt a produktové strategie Cena a cenové strategie. Distribuce a distribuční proces Integrovaná marketingové komunikace CRM - řízení vztahu se zákazníky Nové trendy v marketingu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující práce ve skupinách
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Orientace v definicích a v obsahu základních pojmů, podmínek a cílů marketingu, včetně jeho vývoje.
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Písemný test
Semestrální projekt Zápočtový test Podmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zápočtového testu v řádném termínu.
|
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. (2013). Marketing management.. Praha.
-
KOUDELKA, J. (2018). Spotřebitelé a marketing. C. H. Beck.
-
PERREAULT, W. D. , McCARTHY, E.J. (2022). Basic Marketing. McGraw-Hill.
|