Předmět: Etiketa v interkulturním prostředí

» Seznam fakult » FIF » KAE
Název předmětu Etiketa v interkulturním prostředí
Kód předmětu KAE/EIPF
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slavíčková Pavla, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Business komunikace 1. předpoklady úspěšné komunikace 2. komunikace se zákazníky 3. komunikace ve firmě 4. vyjednávání 5. prezentace a moderování Business etiketa: 1. etiketa jako předpoklad úspěchu 2. business dress 3. stolování 4. pracovní a společenské akce 5. chování na pracovišti, návštěvy a pracovní cesty, podpisy smluv

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 36 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit posluchače s oblastí business komunikace a moderního pojetí etikety, jejichž znalosti jsou nezbytným základem pro všechny budoucí manažery, podnikatele, obchodníky a další pracovníky, kteří v rámci své profese přicházejí do styku s lidmi. Obsah kurzu je tvořen dvěma hlavními tématickými celky: business etiketa (business dress, společenské stolování, pracovní a společenské akce, chování na pracovišti, návštěvy a pracovní cesty, podpisy smluv etc.) a business komunikace (komunikace se zákazníky, komunikace ve firmě, vyjednávání, prezentace etc.) V rámci výkladu jsou zohleněna mezinárodní specifika.
Znalost pravidel business komunikace a moderní etikety v České republice s přihlédnutím k odlišnostem v jiných kulturách.
Předpoklady
Základní rozhled v dané problematice.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

1. účast ve výuce - min. 80 % 2. aktivní podíl na výuce 3. zápočtový test
Doporučená literatura
  • The Debretts.
  • The Emily Post Institute.
  • Božena Buchtová, Jiří Pokorný. (2004). Podnikání a kulturní odlišnosti. Brno.
  • Eduard Mazák. (2010). Etika a etiketa podnikání v pojišťovnictví, bankovnický a finančních službách . Praha.
  • František Rob. (2007). Diplomatický protokol a etiketa. Praha.
  • Kocourková Jarmila. (2009). Etiketa na cesty aneb jiný kraj, jiný mrav. Brno.
  • Ladislav Rýznar. (2006). Rozmanitosti EU (25 tváří Evropy). Praha.
  • Ladislav Rýznar. (2008). Společenský protokol v různých kulturách. Kunovice.
  • Ladislav Špaček. (2013). Business etiketa a komunikace. Praha.
  • Ladislav Špaček. (2008). Nová velká kniha etikety. Praha.
  • Libor Hlaváček. (2010). Základy společenské etikety pro úředníky. Praha.
  • Scott D. Seligman. (2007). Čínská obchodní etiketa. Brno.
  • Soňa Gullová. (2011). Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha.
  • Taylor Shirley. (2009). Emailová etiketa. Praha.
  • Václav Šťastný. (2009). Organizační protokol: firem, institucí, jednotlivců. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie se specializací na aplikovanou ekonomii (2021) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Francouzská filologie se specializací na aplikovanou ekonomii (2019) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní