Vyučující
|
-
Livingstone David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
KURZ DIDA (nový kód DI1) MÁ JINÝ OBSAH NEŽ KURZ DI2 A STUDENTI SI MOHOU KURZY ZAPSAT V JAKÉMKOLI POŘADÍ. Aktivity do první hodiny Aktivity pro práci ve dvojicích a skupinách Internetové zdroje a aktivity do hodin angličtiny Diskuze o finském školství Výuka různých věkových skupin a studentů s různými učebními styly Management výuky: atmosféra, disciplina, práce ve dvojicích a skupinách, použití mateřštiny v hodinách angličtiny Plánování hodiny Výstupy studentů - práce s učebnicí Aktivity na procvičení slovní zásoby Plus jakékoli téma, které navrhnou sami studenti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu English Methodology neboli Úvod do didaktiky anglického jazyka DIDA/DI1 je seznámit studenty se základními principy výuky anglického jazyka. Předmět je určen studentům, kteří vyučují angličtinu, nebo chtějí vyučovat angličtinu v průběhu studia, ale nemají žádnou teoretickou, ani praktickou přípravu, ale i těm, kteří by si to v hodinách didaktiky chtěli vyzkoušet. Studenti získají především praktické dovednosti pro plánování vlastní výuky a schopnost analyzovat výukové materiály a svou vlastní výuku. Během kurzu si také vytvoří banku cvičení, jazykových her a praktických aktivit, ze kterých budou moci čerpat v průběhu své učitelské praxe. Absolventi kurzu budou schopni lépe porozumět současným trendům didaktiky anglického jazyka a zkvalitnit svou výuku. Na tento kurz navazují v magisterském studiu kurzy MTD1 a MTD2, které jsou za kredity, nebo kurzy UZDI1 a UZDI2, které jsou součástí učitelské způsobilosti. LINK TO ALL LESSONS SABINA PAZDEROVÁ is inviting you to a scheduled Zoom meeting. Topic: DIDA/DI1 LESSONS - THURSDAY 9.45-11.15 Time: This is a recurring meeting Meet anytime Join Zoom Meeting https://cesnet.zoom.us/j/99809732312
Studenti získají především praktické dovednosti z oblasti výuky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím aktivit, analýzy materiálů a výstupů v hodinách.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny na úrovni B2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace
80 % účast na výuce (maximálně 2 povolené absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy, aktivity)
|
Doporučená literatura
|
-
Lightbown, P., Spada, N.M. (2013). How languages are learned 4th edition.
-
Srivener, J. (2010). Teaching English Grammar.
-
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|