Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seznamovací aktivity do první hodiny Jazykové dovednosti poslech a mluvený projev Využití písní, reklam, filmů v hodinách Výuka a procvičování gramatiky Výuka a procvičování slovní zásoby Výuka a procvičování výslovnosti Plánování hodin a klíčové kompetence vs memorování faktů Práce s učebnicí, tvorba doplňkového materiálu Plus jakékoli téma, které navrhnou sami studenti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
KURZ JE URČEN PRO STUDENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA. Kurz je úvodem do výuky angličtiny jako cizího jazyka a rozvíjí povědomí o současných trendech v oblasti výuky cizích jazyků. Kurz se formou přednášek, diskusí, seminářů a praktických aktivit zabývá vzdělávacím kontextem, ve kterém se angličtina vyučuje. Kurz se také zaměří na metody a materiály, které studenti mohou později využít ve své praxi. Kurz se zabývá tématy z oblasti výuky angličtiny dětí, teenagerů a dospělých. Cílem je, aby si studenti osvojili základní kompetence v oblasti výuky angličtiny. Studenti si v průběhu semestru vytvoří banku cvičení a aktivit pro svou vlastní praxi a ke každému probíranému tématu bude na Moodlu k dispozici přehledný materiál pro ty, kteří se o tématu chtějí dozvědět víc. DO KURZU SE MOHOU PŘIHLÁSIT STUDENTI NEZÁVISLE NA TOM, ZDA SI ZAPSALI PŘEDMĚT DID1/MTD1. V kurzu DID1/MTD1 a DID2/MTD2 se budou probírat jiná témata a dělat jiné aktivity.
Studenti získají další teoretické znalosti a praktické dovednosti z oblasti metodiky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím výstupů v hodinách a praxe na školách.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny (C1)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
80 % účast na výuce (2 povolené absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy, aktivity, hodnocení učebnice)
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
-
Srivener, J. (2011). Learning teaching 3rd edition.
-
Thornbury, S. (2009). How to Teach Speaking. Harlow: Longman.
-
Thorner, N. (2017). Motivational Teaching.
-
Wilden, S. (2017). Mobile learning.
|