Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seznamovací aktivity do první hodiny Motivace studentů, aneb co se musí změnit v dnešní škole Praktické aktivity pro různé učební styly a typy inteligence Management hodiny (atmosféra, disciplina, mateřský a cizí jazyk, práce ve dvojicích a skupinách, frontální výuka x kooperativní výuka) Hodnocení studentů, oprava chyb a zpětná vazba Jazykové dovednosti psaní a čtení Internetové zdroje a jejich využití v hodinách Plus jakékoli téma, které navrhnou sami studenti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
KURZ JE URČEN PRO STUDENTY MAGISTERSKÉHO STUDIA. Kurz je úvodem do výuky angličtiny jako cizího jazyka a rozvíjí povědomí o současných trendech v oblasti výuky cizích jazyků. Kurz se formou přednášek, diskusí, seminářů a praktických aktivit zabývá vzdělávacím kontextem, ve kterém se angličtina vyučuje. Kurz se také zaměří na metody a materiály, které studenti mohou později využít ve své praxi. Kurz se zabývá tématy z oblasti výuky angličtiny dětí, teenagerů a dospělých. Cílem je, aby si studenti osvojili základní kompetence v oblasti výuky angličtiny. Studenti si v průběhu semestru vytvoří banku cvičení a aktivit pro svou vlastní praxi a ke každému probíranému tématu bude na Moodlu k dispozici přehledný materiál pro ty, kteří se o tématu chtějí dozvědět víc. DO KURZU SE MOHOU PŘIHLÁSIT STUDENTI NEZÁVISLE NA TOM, ZDA SI ZAPSALI PŘEDMĚT DID2/MTD2. V kurzu DID1/MTD1 a DID2/MTD2 se budou probírat jiná témata a dělat jiné aktivity.
Studenti získají teoretické znalosti a praktické dovednosti z oblasti metodiky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím výstupů v hodinách.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny (C1)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace
80 % účast na výuce (2 povolené absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy, aktivity)
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
-
Kerr, P. (2014). Translation and own-language activities.
-
Lightbown, P., Spada, N.M. (2013). How languages are learned 4th edition.
-
Seymour, D., & Popova, M. (2003). 700 classroom activities: conversation, functions, grammar, vocabulary. Oxford: Macmillan.
-
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
|