Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
KURZ DI1 MÁ JINÝ OBSAH NEŽ KURZ DI2 A STUDENTI SI MOHOU KURZY ZAPSAT V JAKÉMKOLI POŘADÍ. Jazykové dovednosti: jak učit psaní, čtení, poslech, mluvení Písničky a reklamy ve výuce angličtiny Aktivity na procvičení výslovnosti Výuka a procvičení gramatiky Výuka a procvičení slovní zásoby
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Metody práce se zvukem, Metody práce s audiovizí
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu English Methodology neboli Úvod do didaktiky anglického jazyka je seznámit studenty se základními principy výuky anglického jazyka. Předmět je určen studentům, kteří vyučují angličtinu, nebo chtějí vyučovat angličtinu v průběhu studia, ale nemají žádnou teoretickou, ani praktickou přípravu. Studenti získají především praktické dovednosti pro plánování vlastní výuky a schopnost analyzovat výukové materiály a svou vlastní výuku. Během kurzu si také vytvoří banku cvičení, jazykových her a praktických aktivit, ze kterých budou moci čerpat v průběhu své učitelské praxe. Absolventi kurzu budou schopni lépe porozumět současným trendům didaktiky anglického jazyka a zkvalitnit svou výuku. Na tento kurz navazují v magisterském studiu kurzy MTD1 a MTD2, které jsou za kredity, nebo kurzy UZDI1 a UZDI2, které jsou součástí učitelské způsobilosti.
Studenti získají především praktické dovednosti z oblasti výuky angličtiny. Nově získané kompetence v oblasti praktické výuky angličtiny si vyzkouší prostřednictvím aktivit, analýzy materiálů a výstupů v hodinách.
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny na úrovni B2+.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Hospitace
80 % účast na výuce (maximálně 2 povolené absence = 2x 90 minut) aktivní účast v diskuzích a aktivitách splnění zadaných úkolů (např. přípravy hodin, výstupy [microteaching], aktivity), úkoly jsou povinné i v případě absence v hodině
|
Doporučená literatura
|
-
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. Fourth Edition. Book with DVD. Harlow: Longman.
-
Hedge, T. (2000). Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford.
-
Lightbown, P., & Spada, N. M. (2006). How languages are learned. Oxford University Press.
-
Lightbown, P., Spada, N.M. (2013). How languages are learned 4th edition.
-
Srivener, J. (2010). Teaching English Grammar.
-
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Ur, Penny. (2012). A Course in English Language Teaching.. Cambridge.
|