Vyučující
|
-
Uličná Lenka, PhDr. Ph.D.
-
Friedmann Mosche Peer, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Ha-moadon ha-ivri (hebrejský klub), ve kterém budou studenti prezentovat krátké lehčí zprávy z izraelské politiky, kulturního a společenského dění. Dalším cílem prezentací je získávání vědomostí o politických a kulturních reáliích Státu Izrael. 2. Hraní složitějších rolí a situací, jehož cílem je upevnění především slovní zásoby a syntaktických struktur v moderní mluvené hebrejštině 3. Poslech a porozumění slyšenému autentických sekvencí z izraelské televize, které mají studentům přiblížit život v současném Izraeli i jeho historii. Jejich cílem je také přiblížit studentů různé registry jazyka 4. Kreativní psaní, při kterém bude docházet k tvorbě složitějších narativů v různých žánrech 5. Učení se pomocí izraelských písní, při němž se aktivizuje a upevňuje slovní zásoba Klíčová témata probíraná v předmětu: témata izraelské politiky a kultury (politické dění, kultura, etnické a náboženské menšiny, vysoké školství), vytváření písemných a ústních narativů v různých registrech jazyka na volné či zadané téma
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Schopnost používat moderní hebrejštinu orálně i písemně
Studenti jsou schopni jednat adekvátně nejen v každodenních situacích, ale i analyzovat a adekvátně jazykově zpracovat některé jevy v izraelské společnosti jsou schopni použít adekvátní gramatické struktury, které jsou vhodné vzhledem k situaci, umějí používat nejběžnější slovesa v přítomném, minulém a budoucím čase, mluvit o sobě i svém vzdáleném okolí, svých plánech do budoucna, o politické a kulturním dění) nejbližším okolí a srovnat ho s životem v Izraeli. Zvládají složitějším způsobem komunikovat v situacích, které vyžadují znalosti izraelského společenského kontextu a adekvátně při tom používat jak lexiku tak syntax).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast v hodině, příprava na hodinu a adekvátní performance. Sestavení krátké (10 minut) prezentace na libovolné téma, které se prezentuje kolegům. Každý potom může klást otázky k prezentovanému, na které musí tázaný adekvátně reagovat.
|
Doporučená literatura
|
-
Doprovodné internetové stránky.
-
http://www.dictionary.co.il.
-
http://www.my-hebrew-dictionary.com.
-
http://www.safa-ivrit.org.
-
BOLOZSKY, SHMUEL. (2008). 501 Hebrew Verbs. Hauppauge.
-
ETZION, GIORE. (2009). The Routledge Introductory course in Modern Hebrew. Routledge, New York ? London .
-
CHAYAT, S., ISRAELI, S., KOBLINER, H.. (2007). Hebrew from Scratch (Ivrit min haHatchala). Jerusalem: Academon.
-
LAVY, JACOB. (1992). Langenscheidts Taschen-wörterbuch Hebräisch-Deutsch, Deutsch- Hebräisch. Berlin ? München .
-
LEVY, JA´ACOV. (1995). Oxford English - Hebrew, Hebrew - English Dictionary. Jerusalem.
|