Vyučující
|
-
Daniel Ladislav, prof. PhDr. Ph.D.
-
Štěpánek Pavel, prof. PhDr. Ph.D.
-
Zapletalová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy - práce s obrazem, sochou, Morelliho metoda 2. Struktura a půdorys katalogového hesla 3. Originál - kopie - replika - falzum 4. Možnosti přírodovědných metod 5. Práce s UV lampou, čtení rtg-snímku 6. Analýza barev a materiálové skladby 7. Komputerová reflektografie - datovací metody
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Znalectví výtvarného umění. Přednáška je doplněna seminářem demonstrujícím znalectví na konkrétním materiálu. Buduje se schopnost rozlišení umělecké kvality, autenticity díla, pozorování autorské a dobové příslušnosti a materiálové skladby.
Schopnost rozlišení umělecké kvality, autenticity díla, pozorování autorské a dobové příslušnosti a materiálové skladby.
|
Předpoklady
|
Základní znalost oboru Dějiny výtvarných umění.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Ústní pohovor.
|
Doporučená literatura
|
-
Brandi, C. Teorie restaurování, Praha 2000..
-
Hégr, M. Technika malířského umění. Praha 1941..
-
Hégr, M. Výstavba obrazu z výtvarného hlediska. Praha 1944..
-
Kadeřávek, F. Geometrie a umění v dobách minulých. Praha 1935..
-
Petr, F. Malířské techniky. Fresko, sgrafito, malba klihová, kaseinová, temperová, nátěry zdí, polychromie, zlacení, stucco lustro a imitace mramorů. Praha 1926..
-
Slánský, B. Malířský materiál I-II. Praha 1953..
-
Slánský, B. (1976). Technika v malířské tvorbě. Praha.
-
Teissig, K. Technika kresby. Praha 1986..
-
Volavka, V. Jak vzniká socha. Praha 1956..
-
Volavka, V. Malba a malířský rukopis. Úvod do studia malířského rukopisu. Praha 1939..
-
Volavka, V. Malířský rukopis. Praha 1953..
|