Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka probíhá v blocích 3x za semestr podle domluvy 1. Seznámení s fotopřístroji, volba objektivů podle námětu, základní principy - práce s clonou, časem, ISO, vyvážení bílé 2. fotografie ploché předlohy - malba, kresba, reprodukce z knih 3 fotografie architektury 4. fotografie soch 5. společné hodnocení prací studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Naučit studenty pokročilejší práci s fotoaparátem. Předmět je určen převážně pro studenty dějin umění a seznámí je se základními postupy při reprodukování uměleckých děl.
Student by se měl seznámit s obecnými principy fotografie a měl by ovládnout reprodukci základních typů uměleckých děl (socha, obraz, architektura).
|
Předpoklady
|
Zápis do bakalářského studia oboru Dějiny výtvarných umění.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na cvičeních: zhotovení fotografií na dané téma, prezentace a společné hodnocení všemi účastníky; zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
Freeman, M. (2012). DSLR : naučte se používat digitální zrcadlovku.
-
Freeman, M. (2012). Fotografie v praxi. Expozice.
-
Freeman, M. (2012). Fotografie v praxi. Kompozice.
-
Freeman, M. (2012). Fotografie v praxi. Světlo a svícení.
-
George, Ch. (2008). Blesk v digitální fotografii : (kompletní průvodce).
-
Ladislav Bezděk, Martin Frouz. (2014). Digitální a digitalizovaná fotografie pro vědecké účely v praxi památkové péče. Praha.
-
Langford, M. (2000). Tvůrčí fotografie : praktická ilustrovaná příručka.
-
McNally, J. (2009). Hot shoe : žhavé výstřely z malých blesků.
-
Peterson, B. (2005). Naučte se exponovat kreativně : poznejte tajemství tvorby skvělých snímků filmovým i digitálním aparátem.
-
Peterson, B. (2008). Naučte se používat expoziční čas kreativně : poznejte, jak zachytit a vyjádřit pohyb a fotografovat při nízké hladině osvětlení.
-
Peterson, B. (2006). Portrét : naučte se fotografovat kreativně.
-
Thompson, R. (2006). Naučte se fotografovat dobře makro a detail.
|