Vyučující
|
-
Zapletalová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Waisser Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: Obsah se přizpůsobuje aktuální situaci a místu, kde aktuálně probíhá restaurátorský průzkum či restaurátorský zásah. 1. Restaurátorský projekt 1 (malířství, sochařství) 2. Restaurátorský projekt 2 (obnova architektury) Základní literatura: Cesare Brandi, Teorie restaurování, Kutná Hora 2000. Václav Girsa - Miloslav Hanzl, Typologie obnovy, Praha 2011. Roman Kubička - Jiří Zelinger. Výkladový slovník: malířství, grafika, restaurátorství, Praha 2004. Salvador Muňos Viňas, Contemporary theory of conservation, Oxford 2005. Doporučená literatura: Ivana Maxová - Miloš Suchomel - Josef Štulc, Péče o kamenné sochařské a stavební památky, Praha 1998. František Petr, Malířské techniky, Praha 1926. Bohuslav Slánský, Technika malby I. Malířský a konservační materiál, Praha 1956. Bohuslav Slánský, Technika malby II. Průzkum a restaurování obrazů, Praha 1956.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Studenti se "in situ" seznámí s vybranými koncepty aktuálně probíhajících restaurátorských zásahů (nástěnná malba, štuky, sgrafito, závěsné obrazy, kámen atd.). Budou tak přímo konfrontováni s restaurátorskou praxí a komentáři provádějících restaurátorů, přičemž jednotlivé projekty památkové obnovy stručně uvede výklad vyučujícího/garanta předmětu. Ve vazbě na navštívené lokality dostanou studenti rešeršní úkol, jehož splnění bude podmíněno odevzdáním výsledků práce v písemné formě. Výsledky semináře by tak měly přispět k prohloubení interdisciplinárního kontextu uměleckohistorické práce.
Studenti se "in situ" seznámí s vybranými koncepty aktuálně probíhajících restaurátorských zásahů (nástěnná malba, štuky, sgrafito, závěsné obrazy, kámen atd.).
|
Předpoklady
|
Základní znalosti dějin umění a uměleckohistorických metod. Základní znalosti z oblasti teorie a praxe restaurování-konzervování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast ve výuce, aktivity dle zadání vyučující.
|
Doporučená literatura
|
|