Vyučující
|
-
Jakubec Ondřej, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální s ohledem na partikulární charakter praxí a jedinečného prostředí jednotlivých institucí a konkrétních úkolů, které bude v rámci zajišťování praxe studentům stanovovat. S ohledem na praktický charakter kurzu není vyžadována literatura.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Praxe v odborné instituci je zásadní součástí profesně zaměřeného programu, jehož cílem je prostředkovat studentům přístup do klíčových oborových struktur "aplikovaných dějin umění". Studenti zde získají nejen osobní zkušenost s různými reálnými aspekty disciplíny, ale odpovídající délka praxe umožní studentům osvojit si ve významné míře řadu kompetencí a dovedností, které by teoretická výuka nemohla poskytnut. V rámci cílené profesní formace zaměřené na péči o kulturní dědictví a jeho prezentaci si budou moci studenti v rámci praxí osvojit zejména následující znalosti a dovednosti, které je vybaví dostatečnou orientací v oblastech svého budoucího uplatnění: evidence, dokumentace a katalogizace kulturního dědictví, technické a technologické nástroje disciplíny, způsoby restaurování a konzervování, kurátorská a produkční činnost, marketing kulturních aktivit. Tyto kompetence umožní studentům následně získávat kvalifikované pozice zvláště v orgánech a institucích památkové péče, galeriích, muzeích a dalších paměťových institucích, knihovnách, médiích, nakladatelstvích a dalších kulturních zařízeních ve veřejné i soukromé sféře či státní a místní správě.
Studenti propojí a zpětně si ověří znalosti získané z teoretické výuky na půdě oborových institucí jako konkrétních platformách aplikovaných dějin umění. Základní uměleckohistorická kvalifikace studentů zde bude systematicky vztahována k příslušným praktickým aspektům, dle specifického zaměření jednotlivých institucí zajišťujících praxe.
|
Předpoklady
|
Základní orientaci ve struktuře institucí spravujících kulturní dědictví.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní přístup v realizaci praxi, flexibilit a otevřenost vůči novému prostředí, schopnost osvojovat si nové dovednosti, pružně reagovat na neznámé výzvy.
|
Doporučená literatura
|
|