Vyučující
|
-
Zapletalová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Specifikován v Požadavcích na studenta
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům doktorského studijního programu vhled do univerzitní pedagogické praxe v oboru teorie a dějin umění především v podobě připraveného vstupu do výukového kurzu svého školitele, v němž prokáže schopnost převést výsledky svého bádání do vzdělávací roviny. Téma jedné, max. dvou přednášek nebo seminárních cvičení za semestr připravuje výhradně pro studenty bakalářského studia na návrh svého školitele, s ním rovněž při samostatné přípravě na své vystoupení v dostatečném časovém předstihu konzultuje využití odborné literatury, strukturu přednášky/semináře, formu a rozsah prezentace doprovázející pedagogický výstup. Na tento předmět budou navazovat varianty 2-4 se stejným garantem, vyučujícími a podmínkami plnění.
Student získá nejzákladnější pedagogické dovednosti a zkušenosti.
|
Předpoklady
|
K zapsání předmětu je potřebný předchozí souhlas školitele a specifikace rozsahu pedagogické praxe v individuálním studijním plánu doktoranda na daný akademický rok.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Předmět lze absolvovat realizací pedagogické praxe v podobě připraveného vstupu do výukového kurzu/kurzů svého školitele, v němž prokáže schopnost převést výsledky svého bádání do vzdělávací roviny. Student musí mít buď dvě samostatné devadesátiminutové přednášky, anebo jednu devadesátiminutovou samostatnou přednášku plus další vstupy do výuky v minimálním součtu devadesáti minut. Student může realizovat uvedenou výuku výlučně v rámci bakalářského studia. Školitel musí být výuce přítomen, aby mohl studentovi poskytnout zpětnou vazbu. Téma přednášek nebo seminárních cvičení připravuje student výhradně pro studenty bakalářského studia, a to pouze na návrh svého školitele. S ním rovněž při samostatné přípravě na své vystoupení v dostatečném časovém předstihu konzultuje využití odborné literatury, strukturu přednášky/semináře, formu a rozsah prezentace doprovázející pedagogický výstup.
|
Doporučená literatura
|
-
Individuální výběr vyučujícího doktoranda.. Individuální výběr vyučujícího doktoranda..
|