Vyučující
|
-
Pavlíček Martin, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bednář Petr, doc. RNDr. Ph.D.
-
Horáček Martin, doc. PhDr. Ph.D.
-
Lemr Karel, prof. RNDr. Ph.D.
-
Soubusta Jan, prof. Mgr. Ph.D.
-
Švácha Rostislav, prof. PhDr. CSc.
-
Zapletalová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je realizován formou přednášky nebo semináře připraveného doktorandem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům doktorského studijního programu vhled do univerzitní pedagogické praxe především v podobě připraveného vstupu do výukového kurzu svého školitele, v němž prokáže schopnost převést výsledky svého bádání do vzdělávací roviny. Téma jedné, max. dvou přednášek nebo seminárních cvičení za semestr připravuje výhradně pro studenty bakalářského studia na návrh svého školitele, s ním rovněž při samostatné přípravě na své vystoupení v dostatečném časovém předstihu konzultuje využití odborné literatury, strukturu přednášky/semináře, formu a rozsah prezentace doprovázející pedagogický výstup.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni připravit a realizovat výuku pro bakalářské studenty dějin umění a památkové péče.
|
Předpoklady
|
Všeobecné předpoklady pro doktorské studium dějin umění a památkové péče. K zapsání předmětu je potřebný předchozí souhlas školitele a předsedy oborové rady a specifikace rozsahu pedagogické praxe v individuálním studijním plánu doktoranda na daný akademický rok.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Předmět lze absolvovat realizací pedagogické praxe v podobě připraveného vstupu do výukového kurzu/kurzů svého školitele, v němž se prokáže schopnost převést výsledky bádání do vzdělávací roviny. Student musí mít buď dvě samostatné devadesátiminutové přednášky, anebo jednu devadesátiminutovou samostatnou přednášku plus další vstupy do výuky v minimálním součtu devadesáti minut. Školitel musí být výuce přítomen, aby mohl studentovi poskytnout zpětnou vazbu. Téma přednášek nebo seminárních cvičení připravuje student výhradně pro studenty bakalářského studia, a to pouze na návrh svého školitele. Se školitelem rovněž při samostatné přípravě na své vystoupení v dostatečném časovém předstihu konzultuje využití odborné literatury, strukturu přednášky/semináře, formu a rozsah prezentace doprovázející pedagogický výstup.
|
Doporučená literatura
|
-
George Didi-Huberman. (2008). Před časem. Brno.
-
Hans Belting. (2000). , Konec dějin umění. Praha.
-
Meyer Schapiro. (2006). Dílo a styl. Praha.
-
Tomáš Pospiszyl (ed.). (1998). Před obrazem: Antologie americké výtvarné teorie a kritiky. Praha.
|