Předmět: Pedag. praxe - výuka- PP2

» Seznam fakult » FIF » DVU
Název předmětu Pedag. praxe - výuka- PP2
Kód předmětu DVU/94PY2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pavlíček Martin, doc. Mgr. Ph.D.
  • Bednář Petr, doc. RNDr. Ph.D.
  • Horáček Martin, doc. PhDr. Ph.D.
  • Lemr Karel, prof. RNDr. Ph.D.
  • Soubusta Jan, prof. Mgr. Ph.D.
  • Zapletalová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
  • Švácha Rostislav, prof. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
Předmět je realizován formou přednášky nebo semináře připraveného doktorandem.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům doktorského studijního programu vhled do univerzitní pedagogické praxe především v podobě připraveného vstupu do výukového kurzu svého školitele, v němž prokáže schopnost převést výsledky svého bádání do vzdělávací roviny. Téma jedné, max. dvou přednášek nebo seminárních cvičení za semestr připravuje výhradně pro studenty bakalářského studia na návrh svého školitele, s ním rovněž při samostatné přípravě na své vystoupení v dostatečném časovém předstihu konzultuje využití odborné literatury, strukturu přednášky/semináře, formu a rozsah prezentace doprovázející pedagogický výstup.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni připravit a realizovat výuku pro bakalářské studenty dějin umění a památkové péče.
Předpoklady
Všeobecné předpoklady pro doktorské studium dějin umění a památkové péče. K zapsání předmětu je potřebný předchozí souhlas školitele a předsedy oborové rady a specifikace rozsahu pedagogické praxe v individuálním studijním plánu doktoranda na daný akademický rok.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Předmět lze absolvovat realizací pedagogické praxe v podobě připraveného vstupu do výukového kurzu/kurzů svého školitele, v němž se prokáže schopnost převést výsledky bádání do vzdělávací roviny. Student musí mít buď dvě samostatné devadesátiminutové přednášky, anebo jednu devadesátiminutovou samostatnou přednášku plus další vstupy do výuky v minimálním součtu devadesáti minut. Školitel musí být výuce přítomen, aby mohl studentovi poskytnout zpětnou vazbu. Téma přednášek nebo seminárních cvičení připravuje student výhradně pro studenty bakalářského studia, a to pouze na návrh svého školitele. Se školitelem rovněž při samostatné přípravě na své vystoupení v dostatečném časovém předstihu konzultuje využití odborné literatury, strukturu přednášky/semináře, formu a rozsah prezentace doprovázející pedagogický výstup.
Doporučená literatura
  • George Didi-Huberman. (2008). Před časem. Brno.
  • Hans Belting. (2000). , Konec dějin umění. Praha.
  • Meyer Schapiro. (2006). Dílo a styl. Praha.
  • Tomáš Pospiszyl (ed.). (1998). Před obrazem: Antologie americké výtvarné teorie a kritiky. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Dějiny umění, památková péče a technologie pro materiálové průzkumy (20) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Dějiny umění, památková péče a technologie pro materiálové průzkumy (20) Kategorie: Teorie a dějiny umění - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -