Vyučující
|
-
Horáček Martin, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Jednotlivé přednášky českých i zahraničních badatelů na různá aktuální témata v rámci letní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Mezinárodní letní škola, která bývá zpravidla několikadenní, se koná v některé lokalitě v ČR či v zahraničí. Obvykle se na ní podílejí akademičtí pracovníci z několika evropských pracovišť Akademií věd a univerzit, kteří připravují program pro studenty magisterského a doktorského studijního programu dějin umění či spřízněných oborů či mladé vědecké pracovníky z různých evropských zemí. V rámci letní školy se kombinují různé přístupy výuky od klasických přednášek po workshopy, práci v terénu a týmovou spolupráci. Komunikačním jazykem letní školy je angličtina, případně němčina. Na tento předmět bude navazovat varianta 2, popř. další, se stejným garantem, vyučujícími a podmínkami plnění.
Poznání široké škály aktuálních badatelských příspěvků a metod.
|
Předpoklady
|
Absolvované studium magisterského stupně.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Přítomnost studenta po celou dobu přednášek a diskuzí, aktivní účast v diskuzích. Student se musí informovat, zda daný rok bude daný předmět možné absolvovat. Letní škola není organizována periodicky. Potvrzení o absolvování letní školy ze strany organizátora.
|
Doporučená literatura
|
-
D. Freedberg. (1989). Power of Images. Studies in the History and Theory of Response. . Chicago.
-
D. Preziosi (ed.). (1998). The Art of Art History: A Critical Anthology. . Oxford.
-
M. Podro. (1982). The Critical Historians of Art.. New Haven?London.
-
N. Bryson, M. A. Holly, K. Moxey (eds.). (1991). Visual Theory: Painting and Interpretation. . New York.
|