Vyučující
|
-
Švácha Rostislav, prof. PhDr. CSc.
-
Zapletalová Jana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář se zabývá tematickými bloky k umění, architektuře a životnímu stylu středověku, raného novověku, moderního a současného umění. Jeho obsah se proměňuje spolu s proměnou témat zpracovávaných v disertačních pracích souběžně studujících studentů doktorského studijního programu. V rámci seminářů vystupují studenti s vlastními příspěvky, většinou reflektujícími problematiku týkající se tématu jejich disertační práce. Tímto způsobem překračují jednotliví studenti svou úzkou specializaci a udržují si přehled o aktuálním metodologickém dění v oboru, jehož kvalitativní garance spočívá na přednášejících profesorech. Semináře jsou organizovány jako celodenní setkání. V semináři je kladen důraz na interdisciplinární přístup, metodologii a na sledování nejsoučasnější odborné domácí a zahraniční literatury.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Získání a rozvíjení schopností odborně zpracovávat a přednášet různé odborné problémy z oblasti dějin umění. Velký důraz se klade na rozvíjení schopnosti uplatňovat různé metodologické přístupy.
Získání a rozvíjení schopnosti odborně zpracovávat a přednášet různé odborné problémy z oblasti dějin umění.
|
Předpoklady
|
Absolvované studium magisterského stupně.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Student doktorského studia má kromě aktivní účasti v semináři povinnost přednést po vyzvání školitele či předsedy Oborové rady v jeho rámci vlastní odborný příspěvek. O udělení či neudělení zápočtu rozhodují hlasováním všichni vyučující na základě aktivity studenta v seminářích po celou dobu trvání semestru a na základě kvality proneseného odborného příspěvku.
|
Doporučená literatura
|
-
D. Freedberg. (1989). Power of Images. Studies in the History and Theory of Response. . Chicago.
-
D. Preziosi (ed.). (1998). The Art of Art History: A Critical Anthology. . Oxford.
-
M. Podro. (1982). The Critical Historians of Art.. New Haven?London.
-
N. Bryson, M. A. Holly, K. Moxey (eds.). (1991). Visual Theory: Painting and Interpretation. . New York.
|