Předmět: Výzkumný seminář

» Seznam fakult » FIF » DAS
Název předmětu Výzkumný seminář
Kód předmětu DAS/VSS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Westlake Renata, Mgr.
  • Gerstl Alfred, Dr.
  • Ryzhova Natalia, Dr.
  • Kironská Kristína, Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Vyučovací jazyk: Angličtina Předběžný rozvrh pro druhou část kurzu (workshop): 11. listopadu (pondělí) 10:00-12:00: Design výzkumu (1): Struktura a nalezení výzkumné otázky (Alfred Gerstl, Kristina Kironska, Natalia Ryzhova) 13:00-15:00 Výzkumný design (2a): Aktuální stav, analytický rámec a další aspekty magisterských a doktorských prací (Alfred Gerstl, Kristina Kironska, Natalia Ryzhova, Julie Chen) 15:30-17:00: Sezení dovedností: organizace, komunikace, prezentace, time management (Tanguy Struye de Swielande) 12. listopadu (úterý) 10:00-12:00: Publikování pro začínající výzkumné pracovníky (Julie Chen) 13:00-15:00: Akademické psaní a úprava textů (David Hutt) 15:30-17:00: Prezentace studentů (max 20 minut) a zpětná vazba od svolavatelů (Cílem studentských prezentací není podat podrobné shrnutí diplomové/disertační práce/návrhu výzkumu. Studenti by spíše měli podat pouze velmi stručný přehled o svém výzkumném zájmu, výzkumné otázce a jejich teoreticko-metodologickém rámci. Mohou se zabývat problémy, s nimiž se setkávají při svém výzkumu a procesu psaní, mohou se zabývat jakýmkoli akademickým aspektem, např. potížemi s formulováním výzkumné otázky nebo nalezením vhodné teorie, nebo dovednostmi, např. psaním nebo řízením času, o nichž se domnívají, že je potřebují zlepšit. Studenti by měli zakončit svou prezentaci snímkem s konkrétními otázkami.) 13. března (středa) 10:00-12:00: Prezentace studentů (max 20 minut) a zpětná vazba od svolavatelů 13:00-15:00: Prezentace studentů (max 20 minut) a zpětná vazba od svolavatelů 15:30-17:00: Prezentace studentů (max 20 minut) a zpětná vazba od svolavatelů 14. a 15. listopadu (čtvrtek a pátek) 9.30-17:00: Individuální konzultace

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Tento kurz je určen pro studenty doktorského studia, studenty magisterského studia (zejména ty, kteří chtějí po magisterském studiu pokračovat v doktorském studiu, ať už na naší instituci nebo jinde), i výměnné studenty. Primárním cílem je nabídnout studentům platformu pro prezentaci a získávání zpětné vazby pro jejich nápady na výzkumný projekt (např. projekty IGA) nebo výzkumný návrh pro kapitolu v jejich doktorské nebo diplomové práci. To zahrnuje problematické nebo nedokončené kapitoly, kde je potřeba pomoci a poradit. Studenti mají možnost si vybrat své zaměření, ale mělo by se týkat nevyřešených aspektů jejich výzkumného návrhu, diplomové práce nebo disertační práce, jako jsou metodologické výzvy, a podle toho hledat podporu. Kurz bude veden interaktivně a bude se skládat ze dvou částí. První část obsahuje úvodní přednášky konané v říjnu, celkem tři lekce konané jednou týdně po dobu tří týdnů (zahrnující témata jako motivace výzkumu, konceptualizace, hledání mezery ve výzkumu, sestavení hlavních výzkumných otázek a hlavní cíl příspěvku/kapitoly) . Zatímco pro studenty magisterského studia je tato část povinná, pro doktorandy je volitelná. Následně budou mít studenti čas připravit si svůj výzkumný návrh, diplomovou nebo disertační kapitolu k prezentaci během druhé části kurzu, kterou bude workshop konaný od 11. do 14. listopadu. Na tomto workshopu se zúčastní pozvaní vědci ze zahraničí, včetně Julie Chen z Helsinské univerzity a Tanguye Struye de Swielande z Université catholique de Louvain. Tito odborníci poskytnou zpětnou vazbu a individuální konzultace studentských prezentací a zadané kapitoly. Kromě toho také nabídnou pohled na různé měkké dovednosti, jako je time management a publikování v mezinárodních časopisech.
Student si osvojí základní principy výzkumu potřebné k realizaci vlastního tématu diplomové práce.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Během kurzu bude možné získat 100 bodů: - Docházka a aktivita ve třídě (30 %): od studentů se obecně očekává, že se budou účastnit všech tříd a aktivně se zapojí do diskuzí - Příprava kapitoly (40 %): odevzdejte svou kapitolu do 1. listopadu přes Moodle (aby měli externí recenzenti dostatek času na kontrolu vašich příspěvků) - Prezentace vaší kapitoly na workshopu (30 %): připravte si prezentaci vaší kapitoly / výzkumného návrhu, která bude prezentována na workshopu v listopadu Hodnotící stupnice: A: 100 - 90 %, B: 89 - 80 %, C: 79 - 70 %, D: 69 - 65 %, E: 64 - 60 %, F: 59 - 0 %
Doporučená literatura
  • : ČERVENKA, Jan. (2008). Agenda-setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav Akademie věd ČR.
  • : KRIPPENDORFF, Klaus. (2004). Content analysis: an introduction to its methodology.. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • BERGER, Arthur Asa. (2014). Media and communication research methods: an introduction to qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks, California: Sage publications.
  • Bhattacherjee, Anol. (2012). Social Science Research: Principles, Methods and Practices. Rev. ed.. Toowoomba: University of Southern Queensland.
  • Booth W.C., Colomb G.G., Williams J.M. The craft of research (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing). Chicago. 2016.
  • Bryman, Alan. (2016). Social Research Methods. 5th ed.. Oxford: Oxford University Press.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research Methods in Education (8th ed.).. London: Routledge.
  • MAREŠ, Petr, Ladislav RABUŠIC a Petr SOUKUP. (2015). Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. Brno: Masarykova univerzita.
  • Turabian, Kate L. (2018). A Manual for Writers of Resarch Papers, Theses, and Dissertations. 9th ed.. Chicago: University of Chicago.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací indonéský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací vietnamský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací korejský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací čínský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací japonský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -