Vyučující
|
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
-
Arnez Monika, doc. Ph.D., M.A.
|
Obsah předmětu
|
Program a zaměření cyklu se každý semestr liší. Harmonogram přednášek je zveřejněn vždy na začátku semestru. Okruhy přednášek (v případě zaměření na japonská studia): japanolog tlumočník/překladatel, zaměstnanec japonské výrobní/obchodní firmy, japanolog v kulturní oblasti, japanolog v diplomacii, japanolog v cestovním ruchu aj.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem cyklu je seznámit studenty s možnostmi uplatnění v praxi, přiblížit jim, jaká je reálná situace v pracovním prostředí / konkrétní oblast možného uplatnění, co je pro výkon dané profese potřeba, jaké jsou požadavky, předpoklady a podmínky pro její výkon, co daná profese obnáší, jak se proměňuje trh a nabízené pozice i požadavky na uchazeče o dané pracovní pozice (např. tlumočník / překladatel ve firemním a obchodním prostředí, překladatel umělecké literatury, uplatnění v kulturní oblasti, v diplomacii, v cestovním ruchu), a také studenty inspirovat. Přednášející studentům zprostředkují informace a své zkušenosti z praxe / konkrétního uplatnění japanologa / sinologa / koreanisty / indonésisty atp. a z příslušné profese, seznámí je s praktickými příklady situací, které ve svém povolání řeší. Přednášky také umožní studentům vhled do dané pracovní oblasti. Přednášky jsou určeny všem studentům bez ohledu na studovaný ročník.
Posluchači kurzu se seznámí s reálnou situací v oboru, získají přehled o možných způsobech svého budoucího uplatnění v praxi.
|
Předpoklady
|
Seminář mohou navštěvovat všichni zájemci bez ohledu na studovaný ročník.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
docházka (70%), závěrečný test v rozsahu předem zadané četby
|
Doporučená literatura
|
-
BAUER, Miroslav et al. (2012). Kaizen: cesta ke štíhlé a flexibilní firmě. Brno: BizBooks.
-
IMAI, Masaaki. (2007). Kaizen: metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Brno: Computer Press.
-
KOŠTURIAK, Ján et al. (2010). Kaizen: osvědčená praxe českých a slovenských podniků. Brno: Computer Press.
-
LAREAU, William. (2008). Office Kaizen: jak přeměnit kancelářské operace na strategickou konkurenční výhodu.. Praha: Česká společnost pro jakost.
-
LIKER, Jeffrey K. (2007). Tak to dělá Toyota: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. Praha: Management Press.
-
ŽÍŽALOVÁ, Pavla. (2008). TPCA: případová studie. Brno: Trast pro ekonomiku a společnos.
|