Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem této série přednášek je představit studentům nejen vietnamskou literární scénu let třicátých, ale také kontext, ve kterém vznikala a jehož znalost je nepostradatelná pro pochopení zrodu moderní vietnamské literatury. V rámci přednášek se tak studenti seznámí s palčivými problémy doby koloniální Indočíny, reakcí vietnamské intelektuální elity a reflexí těchto problémů na stránkách povídek a románů, jež v této době ve Vietnamu vznikaly. Okruh přednášek: 1) stručná charakteristika vietnamské před-moderní literatury - písmo, žánry, kulturní vlivy, autoři 2) Žurnalisté a frankofilové - období let 1910-1925 - společenský kontext, první významné časopisy a jejich role v modernizaci vietnamské literatury, vznik prvních moderních románů 3) Literární skupina Tu Luc Van Doan a časopisy Phong Hoa (Zvyklosti) a Ngay Nay (Dnes), manifest skupiny, členové skupiny obsah časopisů a jejich přínos v modernizačním procesu vietnamské literatury 4) Nguyen Tuong Tam (Nhat Linh) - život a dílo, zakladatel literární skupiny Tu Luc Van Doan a časopisů Phong Hoa (Zvyklosti) a Ngay Nay (Dnes) 5) Khai Hung - život a dílo jednoho z nejvýznamnějších romantických spisovatelů 6) Hnutí Tho Moi - zrod vietnamské moderní poezie, témata; významní autoři hnutí Tho Moi - Nguyen Binh, Lu Trong Lu, Che Lan Vien 7) Období roku 1936 - nástup Lidové fronty (1936 - 1939) k moci, změna politické atmosféry v Indočíně a její reflexe na literární scéně, přechod k realismu 8) Nguyen Cong Hoan - život a dílo 9) Vu Trong Phung - život a dílo 10) Nam Cao - život a dílo 11) Literatura a kontext za druhé světové války I 12) Literatura a kontext za druhé světové války II
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 87 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem této série přednášek je představit studentům nejen vietnamskou literární scénu let třicátých, ale také kontext, ve kterém vznikala a jehož znalost je nepostradatelná pro pochopení zrodu moderní vietnamské literatury. V rámci přednášek se tak studenti seznámí s palčivými problémy doby koloniální Indočíny, reakcí vietnamské intelektuální elity a reflexí těchto problémů na stránkách povídek a románů, jež v této době ve Vietnamu vznikaly
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Známky budou studentům uděleny na základě následujících kritérií: a) aktivní účast v hodinách - 20 %; b) četba povinné literatury a ústní prezentace - 30 % c) ústní zkouška - 50 %
|
Doporučená literatura
|
-
DEFRANCIS, John. (1977). Colonialism and Language Policy in Viet Nam. The Hague.
-
Durand, M. a Nguyen Tran Huan. (1985). An introduction to Vietnamese literature. New York.
-
Hlavatá, L. et al. (2011). Slovník vietnamské literatury. Praha.
-
Hoang Ngoc Thanh. (2001). Vietnam's Social and Political Development as Seen through the Modern Novel. New York.
-
JAMIESON, Neil. (1993). Understanding Vietnam. Berkeley and Los Angeles.
-
NGUYEN Khac Vien. (1977). Glimpses of Vietnamese literature. Hanoi.
|