Předmět: Teorie a praxe didaktiky cizího jazyka

» Seznam fakult » FIF » DAS
Název předmětu Teorie a praxe didaktiky cizího jazyka
Kód předmětu DAS/DCJ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Zahradníková Michaela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod: a. celosvětový vývoj zájmu o studium asijských jazyků b. cílové skupiny a s tím spojená organizace výuky c. asociace učitelů asijských jazyků (Evropa, Asie, Amerika) d. odborná periodika věnující se výuce asijských jazyků e. úrovně a certifikáty úrovní znalosti f. kompetence vs performance, komunikativní a gramatická kompetence 2. Učení se cizím jazykům I a. gramaticko-překladová metoda (Grammar-Translation Method) b. přímá metoda (Direct Method) c. audio-orální metoda (Audio-Oral Approach) 3. Učení se cizím jazykům II a. TPR, sugestopedie, Silent Way b. přirozená metoda (Natural Approach) c. komunikativní metoda (Communicative Language Teaching) d. Task-based approach, Content-based approach 4. Výukové materiály, výukový plán a. současná nabídka učebnic na trhu b. způsob výběru učebnic c. příprava výuky, role učitele 5. Výuka fonetiky 6. Výuka konverzace 7. Výuka gramatiky 8. Čtení, poslech, psaní 9. Kultura a výuka cizích jazyků

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem kurzu je seznámit studenty s teorií výuky cizího jazyka, se zaměřením na asijské jazyky. Studenti si osvojí základní terminologii a získají teoretické znalosti o metodologii výuky, které se v krátkých cvičeních pokusí aplikovat. Pokud se do kurzu přihlásí zahraniční studenti, bude kurz vyučován v anglickém jazyce.

Předpoklady
Kurz je určen pro studenty magisterského oboru s pokročilou znalostí asijského jazyka.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Docházka: max 3 absence Zápočet je udělován na základě splnění docházky a průběžných domácích úkolů.
Doporučená literatura
  • Brown, H. D. (2007). Principles of language learning and teaching. Pearson Longman.
  • Gass, Susan L. and Larry Selinker. (2008). Second Language Acquisition: An Introductory Course. 3rd edition.
  • OMAGGIO HADLEY, Alice. (2001). Teaching language in context. Boston.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací indonéský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací vietnamský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací korejský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací čínský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Asijská studia se specializací japonský jazyk a kultura (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -