Vyučující
|
-
Poláchová Pavla, Mgr.
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
8.45 - 12.15 dopolední vyučování 12.15 - 13.00 konverzace 14.15 - 15.30 přednáškové cykly (česká historie, umění, český jazyk, literatura apod.), odborné workshopy 15.45 - 17.15 doplňkové kurzy ruštiny apolštiny, přednášky na aktuální témata a dění české společnosti 19.00 kulturní program: divadelní a folklorní workshopy, filmový klub
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz se prostřednictvím intenzivní dopolední výuky českého jazyka soustředí na upevňování a zdokonalování všech jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení), v rámci odpoledního programu pak studentům nabízí možnost dané dovednosti důkladně procvičit ve specializovaných ortoepických, gramatických nebo konverzačních seminářích a dále jim pomáhá prohloubit znalosti o České republice pomocí výběrových odborných přednášek či workshopů zaměřených na českou historii, literaturu a kulturu obecně. Přesah k dalším slovanským jazykům navíc účastníkům kurzu umožňuje osvojit si také jazyk ruský nebo polský. V rámci dalších volnočasových aktivit (např. poznávací výlety, exkurze) pak mají studenti díky interakci s rodilými mluvčími příležitost uplatnit nabyté znalosti a jazykové dovednosti v reálných, nesimulovaných situacích.
Studenti získají komplexní jazykovou kompetenci na úrovni odpovídající A2 podle SERR. Dokážou komunikovat v jednoduchých, opakujících se situacích, během svého pobytu mohou tedy češtinu uplatnit v nejrůznějších službách, které využívají ve svém každodenním životě (restaurace, obchody aj.).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
80% účast v dopoledním kurzu, úspěšné absolvování závěrečné zkoušky (písemný test).
|
Doporučená literatura
|
|