Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Budování obecné jazykové kompetence s důrazem na prohloubení kompetence gramatické a lexikální.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na praktické zvládnutí gramatické, ortografické a ortoepické normy současné spisovné češtiny. Student bude rozumět větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Bude umět jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb. Získá komplexní jazykovou kompetenci na úrovni odpovídající A2 dle SERR.
Absolvent předmětu bude rozumět větám a často používaným výrazům vztahujícím se k oblastem, které se ho/jí bezprostředně týkají (např. základní informace o něm/ní a jeho/její rodině, o nakupování, místopisu a zaměstnání). Dokáže komunikovat prostřednictvím jednoduchých a běžných úloh, jež vyžadují jednoduchou a přímou výměnu informací o známých a běžných skutečnostech. Bude umět jednoduchým způsobem popsat svou vlastní rodinu, bezprostřední okolí a záležitosti týkající se jeho/jejích nejnaléhavějších potřeb. Získá komplexní jazykovou kompetenci na úrovni odpovídající A2 dle SERR.
|
Předpoklady
|
Požadovaná znalost češtiny na úrovni A1 dle SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast ve výuce. Úspěšné absolvování závěrečného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
& Hlavsa, Z. (2005). Pravidla českého pravopisu. Praha: Academia.
-
Boccou Kestřánková, Marie a kol. (2013). Čeština pro cizince. Úroveň B2.. Brno.
-
Červená, V., Filipec, J., & Kroupová, L. (2005). Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost: s Dodatkem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Praha: Academia.
-
Holá, Lída a kol. (2016). Česky krok za krokem 1 (pracovní sešit, 2 svazky: lekce 1-12, 13-24). Praha.
|