Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Budování obecné jazykové kompetence s důrazem na prohloubení kompetence gramatické a lexikální.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na praktické zvládnutí gramatické, ortografické a ortoepické normy současné spisovné češtiny. Student bude rozumět každodenním výrazům a zcela základním frázím, jejichž cílem je vyhovět konkrétním potřebám (bude umět tyto výrazy a fráze používat). Dokáže představit sebe i ostatní a klást jednoduché otázky týkající se informací osobního rázu, např. o místě, kde žije, o lidech, které zná, a věcech, které vlastní. Získá komplexní jazykovou kompetenci na úrovni odpovídající A1 dle SERR.
Absolventi předmětu budou rozumět každodenním výrazům a zcela základním frázím, jejichž cílem je vyhovět konkrétním potřebám (budou umět tyto výrazy a fráze používat). Dokáží představit sebe i ostatní a klást jednoduché otázky týkající se informací osobního rázu, např. o místě, kde žijí, o lidech, které znají, a věcech, které vlastní. Získají komplexní jazykovou kompetenci na úrovni odpovídající A1 dle SERR.
|
Předpoklady
|
Žádná předchozí znalost češtiny není požadována.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast ve výuce. Úspěšné absolvování závěrečného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
& Hlavsa, Z. (2005). Pravidla českého pravopisu. Praha: Academia.
-
Boccou Kestřánková, Marie a kol. (2013). Čeština pro cizince. Úroveň B2.. Brno.
|