Předmět: Přednášky odborníků z praxe 3

» Seznam fakult » FIF » ASJ
Název předmětu Přednášky odborníků z praxe 3
Kód předmětu ASJ/POP3
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Harmonogram přednášek je zveřejněn na začátku každého semestru a může se lišit. Předmět ASJ/POP2 volně navazuje na předchozí předmět ASJ/POP. Seznam předběžných témat: Japonská firma v Čechách aneb Jak se nejlépe v japonské firmě zorientovat Zkušenosti z praxe nezávislého tlumočníka a překladatele Problematika tlumočení v praxi aneb Tlumočení z jazyka do jazyka či z kultury do kultury Toyota Production System a základní pojmy v japonském výrobním závodě

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickými příklady situací, které řeší absolventi oboru ve svém zaměstnání spojeném s japonštinou (výrobní firma, cestovní agentura, život na volné noze atp.).
Posluchači kurzu se seznámí s reálnou situací v oboru, získají přehled o možných způsobech svého budoucího uplatnění.
Předpoklady
Seminář mohou navštěvovat zájemci z Univerzity Palackého.

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

docházka, závěrečný test v rozsahu předem zadané četby
Doporučená literatura
  • BAUER, Miroslav et al. (2012). Kaizen: cesta ke štíhlé a flexibilní firmě. Brno: BizBooks.
  • IMAI, Masaaki. (2007). Kaizen: metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Brno: Computer Press.
  • KOŠTURIAK, Ján et al. (2010). Kaizen: osvědčená praxe českých a slovenských podniků. Brno: Computer Press.
  • LAREAU, William. (2008). Office Kaizen: jak přeměnit kancelářské operace na strategickou konkurenční výhodu.. Praha: Česká společnost pro jakost.
  • LIKER, Jeffrey K. (2007). Tak to dělá Toyota: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. Praha: Management Press.
  • ŽÍŽALOVÁ, Pavla. (2008). TPCA: případová studie. Brno: Trast pro ekonomiku a společnos.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr