Vyučující
|
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Harmonogram přednášek je zveřejněn na začátku každého semestru a může se lišit. Předmět ASJ/POP2 volně navazuje na předchozí předmět ASJ/POP. Seznam předběžných témat: Japonská firma v Čechách aneb Jak se nejlépe v japonské firmě zorientovat Zkušenosti z praxe nezávislého tlumočníka a překladatele Problematika tlumočení v praxi aneb Tlumočení z jazyka do jazyka či z kultury do kultury Toyota Production System a základní pojmy v japonském výrobním závodě
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickými příklady situací, které řeší absolventi oboru ve svém zaměstnání spojeném s japonštinou (výrobní firma, cestovní agentura, život na volné noze atp.).
Posluchači kurzu se seznámí s reálnou situací v oboru, získají přehled o možných způsobech svého budoucího uplatnění.
|
Předpoklady
|
Seminář mohou navštěvovat zájemci z Univerzity Palackého.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
docházka, závěrečný test v rozsahu předem zadané četby
|
Doporučená literatura
|
-
BAUER, Miroslav et al. (2012). Kaizen: cesta ke štíhlé a flexibilní firmě. Brno: BizBooks.
-
IMAI, Masaaki. (2007). Kaizen: metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Brno: Computer Press.
-
KOŠTURIAK, Ján et al. (2010). Kaizen: osvědčená praxe českých a slovenských podniků. Brno: Computer Press.
-
LAREAU, William. (2008). Office Kaizen: jak přeměnit kancelářské operace na strategickou konkurenční výhodu.. Praha: Česká společnost pro jakost.
-
LIKER, Jeffrey K. (2007). Tak to dělá Toyota: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. Praha: Management Press.
-
ŽÍŽALOVÁ, Pavla. (2008). TPCA: případová studie. Brno: Trast pro ekonomiku a společnos.
|