Předmět: Přednášky odborníků z praxe 2

» Seznam fakult » FIF » ASJ
Název předmětu Přednášky odborníků z praxe 2
Kód předmětu ASJ/POP2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Harmonogram přednášek je zveřejněn na začátku každého semestru a může se lišit. Předmět ASJ/POP2 volně navazuje na předchozí předmět ASJ/POP. Seznam předběžných témat: Japonská firma v Čechách aneb Jak se nejlépe v japonské firmě zorientovat Zkušenosti z praxe nezávislého tlumočníka a překladatele Problematika tlumočení v praxi aneb Tlumočení z jazyka do jazyka či z kultury do kultury Toyota Production System a základní pojmy v japonském výrobním závodě

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickými příklady situací, které řeší absolventi oboru ve svém zaměstnání spojeném s japonštinou (výrobní firma, cestovní agentura, život na volné noze atp.).
Posluchači kurzu se seznámí s reálnou situací v oboru, získají přehled o možných pracovních příležitostech.
Předpoklady
Seminář mohou navštěvovat všichni zájemci z Univerzity Palackého, kteří úspěšně absolvovali kurz ASJ/POP.

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

docházka, 2-4-stránková esej na budoucí uplatnění v oboru spojeném s japonštinou
Doporučená literatura
  • BAUER, Miroslav et al. (2012). Kaizen: cesta ke štíhlé a flexibilní firmě. Brno: BizBooks.
  • IMAI, Masaaki. (2007). Kaizen: metoda, jak zavést úspornější a flexibilnější výrobu v podniku. Brno: Computer Press.
  • KOŠTURIAK, Ján et al. (2010). Kaizen: osvědčená praxe českých a slovenských podniků. Brno: Computer Press.
  • LAREAU, William. (2008). Office Kaizen: jak přeměnit kancelářské operace na strategickou konkurenční výhodu.. Praha: Česká společnost pro jakost.
  • LIKER, Jeffrey K. (2007). Tak to dělá Toyota: 14 zásad řízení největšího světového výrobce. Praha: Management Press.
  • ŽÍŽALOVÁ, Pavla. (2008). TPCA: případová studie. Brno: Trast pro ekonomiku a společnos.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2016) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2019_24) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní