Vyučující
|
-
Vyleťalová Lenka, Ph.D.
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod I: Japonské organizace jakožto propojení tradice s inovací 2. Úvod II: základní hodnoty v japonském korporátní prostředí 3. Historické kořeny japonské hospodářské struktury 4. Firma jakožto rodina a její pravidla 5. Hierarchie v japonských organizacích a komunikační systém 6. Lidské zdroje I - nábor, interní pracovní trh a (ne)udržitelnost modelu celoživotního zaměstnání 7. Lidské zdroje II - talent management v japonských organizacích 8. Řízení výroby (JIT, kanban, kaizen, kontrola kvality) 9. Inovace a konkurenceschopnost japonských firem 10. Japonské nadnárodní korporace a jejich globální struktura 11. Mezikulturní komunikace a japonské organizace 12. Shrnutí - problémy a příležitosti japonských organizací 13. Studentské prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Japonské korporátní prostředí je výsledkem dlouhodobého společenského a hospodářského vývoje. Cílem tohoto kurzu je nejen představit společenské a kulturní mechanismy, které daly vzniknout svébytné organizační struktuře, ale také prakticky zúročit teoretické znalosti při analýze japonských manažerských postupů.
Po řádném absolvování kurzu by měli studenti porozumět, jak kultura a stratifikace společnosti ovlivňují korporátní prostředí a manažerské postupy v Japonsku. Načerpané teoretické znalosti budou schopni aplikovat na konkrétní firemní postupy a jejich kritickou analýzu.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen studentům programu Japonská filologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, závěrečný projekt.
|
Doporučená literatura
|
-
Abegglen, James. (1984). The Japanese Factory. Aspects of its social organisation. Salem.
-
Haghirian, Parissa (ed.). (2019). Routledge Handbook of Japanese Business and Management.
|