Vyučující
|
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
- základní slovní zásoba a fráze - výměna vizitek - přijetí obchodní návštěvy ve firmě - telefonování (přijímání telefonního hovoru, vyřízení a zapsání vzkazu) - telefonování (volání ven z firmy, zanechání vzkazu, domluvení schůzky) - vytvoření CV v japonštině (přijímací pohovor do japonské firmy na nečisto) Výuka je vedena v zásadě v japonštině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje v rozvíjení jazykových dovedností na předměty Japonština 1-4, zároveň se však zaměřuje na specifika obchodní japonštiny. Rozvíjí komunikační dovednosti nezbytné pro komunikaci v prostředí japonské firmy (zejména vyjadřování v uctivé, skromné a zdvořilé japonštině adekvátně protějškovi a situaci). Přibližuje studentům terminologii japonské firemní politiky. V průběhu hodin se studenti také teoreticky seznamují s fungováním japonských firem, vnitrofiremními vztahy a s etikou japonského podnikání. Seminář je pojat jako jazykový a sociolingvistický zároveň. V kurzu se studenti seznamují především se základními situacemi v obchodním / firemním prostředí. Složitější obchodní situace, firemní dokumenty a firemní korespondence jsou tématem navazujícího předmětu (ASJ/OJA2).
Studenti si rozšíří své znalosti následovně: - zdokonalí si své jazykové dovednosti zejména v oblasti obchodní japonštiny se zaměřením na praktické použití zdvořilé japonštiny (uctivá řeč, skromná řeč) v různých vztazích a situacích - seznámí se se zásadami japonské obchodní etikety - seznámí se s prostředím japonských firem
|
Předpoklady
|
Absolvování Japonštiny 1-4. Tento předmět je povinný pro studenty oboru Japonština pro hospodářskou praxi, ale je otevřen i studentům oboru Japonská filologie.
ASJ/J3B a zároveň ASJ/J4A a zároveň ASJ/J4B a zároveň ASJ/J3A
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Docházka (70%), pravidelná příprava na výuku, plnění všech zadaných úkolů, úspěšné absolvování závěrečného testu
|
Doporučená literatura
|
-
Horiuči, M., Ašidaka, Č. (2005). Nihon de bidžinesu. Nihongo hjógen to bidžinesu maná.. Tokio.
-
Joneda, R., Fudžii, K., Šigeno, M., Ikeda, H. (2002). Šódan no tame no nihongo (We Mean Business: Japanese for Business People). Tokio.
-
Okumura, M., Jasukouči, T. (2007). Nihongo bidžinesu bunšo manjuaru. Tokio.
|