Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: - filmy (vysvětlení děje příběhu, popis herců, dojmy aj.) - četba (dojmy z četby, moderní haiku a tanka, aj.) - cestování (popis míst v ČR, která stojí za vidění, doporučení Japoncům) atd. Tento předmět byl inovován v rámci projektu Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění absolventů v praxi, reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0160. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace spočívala zejména v inovaci výukových a studijních materialů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
V kurzu se opět formou dialogů a drilů zasazených do nejrůznějších společenských situací procvičují základní komunikativní dovednosti a vyjadřování na různá témata. Náplň kurzu je úzce koordinována s předmětem Japonština 6.
Po úspěšném absolvování tohoto kurzu je student schopen v japonštině srozumitelně sdělit své dojmy z četby, sledování filmů aj., popsat děj příběhu, doporučit vhodná místa k návštěvě země, aj.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
70% účast, aktivní účast v hodinách a plnění zadaných domácích úkolů, secvičení dialogů ve dvojicích nebo ve skupinách, příprava prezentací na zadané téma a ústní přednesení, ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Japonština 2 - nepublikovaný výukový set.
-
(1994). Tema betsu chukyu de manabu nihongo. Tokyo.
-
Tomisaka, Y. (1997). Nameraka nihongo kaiwa (Successful Communication in Japanese). Tokyo.
|