Vyučující
|
-
Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lekce 10 - Lekce 16 Probíraná témata: Záliby, koníčky, volný čas Nakupování Moje město, země Moje dětství (kauzativum, kauzativum + pasivum, deziderativ, min. čas) Můj náročný den (den blbec) (trpitelské pasivum, min. čas) Moje přání, přání členů mé rodiny (deziderativ 1. os., 3.os., nepřímé vyjádření přání) Moje letní prázdniny (popis plánu, využití podmínkových vět) Co bych dělala/a, kdyby - (podmínkové věty) atd. Tento předmět byl inovován v rámci projektu Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění absolventů v praxi, reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0160. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace spočívala zejména v inovaci výukových a studijních materialů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování mluvené japonštiny v rámci znalosti gramatiky z kurzů Japonština 1 a 2, tedy na rozšiřování slovní zásoby, nácviku správné intonace a osvojení si základních dovedností srozumitelného a situačně vhodného vyjadřování v japonštině. Cílem kurzu je zvládnutí základních komunikačních dovedností a dále základních společenských témat. Kurz je zaměřen na procvičení schopnosti aktivně japonsky hovořit, ale také schopnosti japonštinu poslouchat a mluvený jazyk správně interpretovat, proto je část výuky založena také na poslechu nahrávek. Náplň kurzu je úzce koordinována s předmětem Japonština 2.
Po absolvování kurzu je student schopen aktivně a situačně vhodně používat osvojené fráze, představit se, popsat v japonštině své plány a přání, hovořit o svých zálibách, svém městě, zvládnout komunikaci při nakupování apod.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen studentům 1. ročníku bakalářského studia oboru Japonská filologie, kteří úspěšně absolvovali kurz Konverzace 1 (K1).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
70% účast, aktivní účast v hodinách a plnění zadaných domácích úkolů, secvičení dialogů ve dvojicích nebo ve skupinách, příprava prezentací na zadané téma určené k ústnímu přednesení.
|
Doporučená literatura
|
-
Barešová, I., & Nakaya, T. Japonština.
-
MIYAGI, S. - MITSUI, A. - MAKINO, K. - SHIBATA, M. - OHTA, Y. (1998). Shokyu Nihongo Chokai Renshu: Mainichi no kikitori 50 nichi.. Tokyo.
-
TSUKUBA LANGUAGE CENTER. (2005). Situational Functional Japanese.. Tokyo.
|