Vyučující
|
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Struktura každé lekce: - teoretický výklad, četba ukázky (text související s probíraným tématem), cvičení (např. rozhovor) Probíraná témata: 1. Příprava na cestu 2. Doprava 3. Ubytování + stravování 4. Země I 5. Země II 6. Město I (památky atp.) 7. Město II (prohlídka města) 8. Zkušební prezentace (Olomouc/Brno - polovina studentů kurzu) 9. Zkušební prezentace (Olomouc/Brno - zbývající polovina studetnů kurzu) 10. Vlastní prezentace studentů I 11. Vlastní prezentace studentů II 12. Vlastní prezentace studentů III
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s japonskými výrazy a obraty z různých oblastí cestovního ruchu, a tím rozšířit jejich slovní zásobu a zvýšit schopnost fundovaně se v japonštině vyjadřovat o zemi, městu, městských památkách aj., s důrazem na prostředí ČR a Japonska. Studenti budou seznámeni s výrazy, které se v japonštině v cestovním ruchu běžně používají, a to jak s výrazy týkajícími se památek, kultury, tak i s výrazy z oblasti dopravy, zajištění zájezdu, ubytování, stravování atp. Kurz bude veden jak teoreticky, tak prakticky. V praktické části si studenti osvojené výrazy a obraty budou procvičovat v rámci prezentací, které budou sami vytvářet.
Po absolvování tohoto kurzu je student schopen fundovaně v japonštině hovořit o skutečnostech z prostředí cestovního ruchu (zajištění zájezdu, prohlídka města, popis země/města atd.), seznámit japonské turisty se základními turistickými údaji o vybraném městě a zemi, a to jak údaji kulturně-památkového rázu, tak i údaji organizačně-infrastrukturními atp.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen především studentům 3. ročníku bakalářského studia Japonské filologie a Japonštiny pro hospodářskou praxi, kteří úspěšně absolvovali předměty Japonština 3 a 4. Dostupný je však i studentům navazujícího magisterského studia.
ASJ/J4A a zároveň ASJ/J4B a zároveň ASJ/J3A a zároveň ASJ/J3B
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce
aktivní účast v hodinách, domácí příprava, odevzdání všech průběžných domácích úkolů, zpracování a odprezentování prezentace 4-5 denního zájezdu ve svém nebo vybraném městě (zařazení do kontextu, zařazení všech probíraných aspektů), spoluúčast na skupinové prezentaci o Brně/Olomouci/Praze, 70% docházka
|
Doporučená literatura
|
-
(2002). Čekokjówakoku. Kodžó, džókan, meišokjúseki, bunka, šizen.
-
(1990). Tóó (Eastern Europe). JTB no poketto gaido 131.
|