Vyučující
|
-
Zawiszová Halina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah (přehled probíraných gramatických struktur): Deziderativ - tai, - hošii, časové věty, současný děj, alternativní děj, Přímá a nepřímá řeč, vyjadřování úmyslu, předpokladu, pravděpodobnosti Přímé a nepřímé pasívum, kauzativum, potenciál Podmínkové věty Prostředky deontické modality Základní vazby s partikulemi dake, bakari, koso, nado, šika, sae, rozšířené partikule Tento předmět byl inovován vytvořením nového učebního kompletu v rámci projektu Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění absolventů v praxi, reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0160. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Druhá část dvousemestrálního kurzu určeného studentům prvního ročníku. Výuka se soustředí především na zvládnutí základních gramatických struktur japonštiny a rozvíjení slovní zásoby. Část výuky (2 hodiny týdně) vede český vyučující a druhou část (2 hodiny týdně) vede rodilý mluvčí, který se zaměřuje na drily a procvičování probraného jevu. Výuka je koordinována s kurzy Znaková cvičení 2 a Konverzace 2.
Po absolvování kurzu mají studenti znalost japonštiny na úrovni mírně pokročilé.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
zápočet (písemný test v rozsahu lekcí 10-16, min. úspěšnost 70%)
|
Doporučená literatura
|
-
Japonština 1 - nepublikovaný výukový set.
-
Banno, Ohno, Sakane, Shinagawa. (2002). Genki - An Integrated Course in Elementary Japanese. Tokyo.
-
Kaiser, S. (2002). Japanese: A Comprehensive Grammar.. London a New York: Routledge.
-
McClure, W. (2000). Using Japanese. A Guide to Contemporary Usage.. Cambridge, Cambridge Univ. Press.
|