Vyučující
|
-
Nakaya Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
|
Obsah předmětu
|
Tento kurz sestává ze dvou částí: Četba textů a Konverzace. Četba textů: původní japonské texty kratšího rozsahu z různých tematických oblastí a různých žánrů, japonské texty úrovně JLPT N3, doprovodná cvičení Konverzace: L13-L16 Obsah: mluvený projev, procvičování osvojených gramatických struktur, rozšiřování slovní zásoby formou vyprávění, role-play, rozhovorů, popisu obrázků a jiných aktivit, frazeologie, poslech Frazeologie: vybrané výrazy a jejich zapojení do promluvy, přitakání, nepřímé odmítnutí Témata: popis situací pomocí kauzativních či kauzativně-pasivních konstrukcí, moje dětství, vyjádření hypotézy, jak poradit či doporučit, rozhovor Reálie: dárky, Praha, Česká republika Náplň kurzu je koordinována s kurzem Japonština 3A.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Tento kurz sestává ze dvou částí: Četba textů a Konverzace. První část je zaměřena na zdokonalení orientace v japonsky psaném textu, rozšiřování slovní zásoby a znalosti znaků (strategie čtení znaků), opakování probraných gramatických jevů, nácvik překladu do češtiny a jazykový rozbor textů. Cílem druhé části je procvičení schopnosti aktivně japonsky hovořit, správně interpretovat vyslechnutý japonský projev a situačně adekvátně reagovat.
Po absolvování kurzu mají studenti znalost japonštiny na úrovni mírně pokročilé.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předmětu Japonština 1 a 2.
ASJ/J1 a zároveň ASJ/J2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
70% docházka, aktivní účast na výuce a plnění průběžně zadaných úkolů, zápočet - písemný test z porozumění textu (min. úspěšnost 70%) a ústní zkoušení z konverzace v rozsahu L13-L16 (min. úspěšnost 70%)
|
Doporučená literatura
|
-
Barešová, I., & Nakaya, T. (2015). Japonština.
-
KAISER, S. - ICHIKAWA, Y - KOBAYASHI, N. - YAMAMOTO, H. (2002). Japanese: A Comprehensive Grammar. London a New York: Routledge.
-
McClure, W. (2000). Using Japanese. A Guide to Contemporary Usage.. Cambridge, Cambridge Univ. Press.
|