|
Vyučující
|
-
Ulman Vít, Mgr. Ph.D.
-
Nakaya Yuji, Mgr. Bc.
-
Watanabe Takayuki, Mgr.
-
Zawiszová Halina, Mgr. Ph.D.
-
Imai Chihana, M.A.
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 1-6 Obsah (přehled hlavních probíraných témat): - základní struktura věty; spona da; ukazovací a tázací zájmena; partikule wa, mo, no; tvoření věty tázací; přepis českých jmen do japonštiny - adjektiva typu -i; základní sinojaponské číslovky; přepis cizích slov - existenční vazby se slovesy aru a iru; partikule ni, to, ja; adjektiva typu -na; japonské číslovky - základy časování sloves; partikule ga, o, de, e, kara, made; časová určení - vyjadřování změny stavu, příčiny a následky, časových vztahů - základní numerativy a jejich zapojení do vět Jedna hodina týdně je zaměřena na osvojování mluvené japonštiny: mluvený projev, procvičování osvojených gramatických struktur, rozšiřování slovní zásoby formou vyprávění, role-play, rozhovorů, popisu obrázků a jiných aktivit, frazeologie, poslech.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je systematický výklad a procvičování základních gramatických struktur japonštiny a rozvíjení slovní zásoby. Konverzační část je zaměřena na osvojování mluvené japonštiny v rámci znalostí probírané gramatiky, další rozšiřování slovní zásoby, nácvik správné intonace a osvojení si základních dovedností srozumitelného a situačně vhodného vyjadřování v japonštině.
Po absolvování kurzu mají studenti znalost japonštiny na úrovni začátečníka.
|
|
Předpoklady
|
žádné
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
- min. 70% docházka do jednotlivých částí kurzu (k jednotlivým vyučujícím) - plnění zadaných úkolů - splnění průběžných kvízů v Moodlu min. na 80 % (počet pokusů je neomezený, je však potřeba každý kvíz splnit v určitém časovém období) - zápočet (písemný test a ústní zkoušení v rozsahu lekcí 1-6 během zkouškového období, min. úspěšnost z obou částí dohromady: 70 %) - během semestru se budou psát 3 průběžné testy (není nutné je splnit na určitý počet bodů, avšak studenti, kteří z průběžného testu získají min. 70 % bodů, za daný test získají body, které se jim přičtou k bodům ze zápočtového testu jakožto bonusové body, které jim tak můžou pomoct získat požadovaný počet bodů ze zápočtu)
|
|
Doporučená literatura
|
-
Japonština / Ivona Barešová, Tereza Nakaya a kolektiv. Japonština.
-
Kaiser, S. (2002). Japanese: A Comprehensive Grammar.. London a New York: Routledge.
-
McClure, W. (2000). Using Japanese. A Guide to Contemporary Usage.. Cambridge, Cambridge Univ. Press.
|